Asociația „Produs în Bucovina” nu a fost creată în exclusivitate pentru producătorii tradiționali sau pentru cei care produc natural sau bio. Afirmația a fost făcută de președintele asociației, Alexandru Scheul, care a precizat că la standurile producătorilor care fac parte din Asociația „Produs în Bucovina” nu se găsesc doar produse tradiționale. Scheul a explicat că doar o parte dintre produsele vândute de membrii asociației sunt tradiționale.
„Asociația este a tuturor producătorilor din județul Suceava. Acesta este principalul obiect de activitate al asociației. Nu sunt doar cei care au produse tradiționale. Din acest motiv în asociație avem și membri precum Bermas, Betty Ice, Mopan și toate celelalte firme care prelucrează carnea și laptele”, a spus Alexandru Scheul, care a mai precizat că doar Camy Lact are doar produse bio.
El a arătat că producătorii de carne și lapte au game separate de produse, respectiv producția industrială și cea de produse tradiționale. „Firmele au gama de produse care se fabrică pe cale industrială, și aceea este activitatea lor de bază. Pe lângă această activitate de bază mai au, ca un brand personalizat pentru fiecare firmă, câteva produse tradiționale”, a explicat președintele Asociației „Produs în Bucovina”.
Produse tradiționale, bio, dar și produse de serie
El a spus că un cumpărător care merge la standurile membrilor asociației nu va găsi doar produse tradiționale. Alexandru Scheul a mai adăugat că cei care doresc exclusiv produse tradiționale trebuie să le solicite vânzătorilor astfel de produse.
„Și în piețele pe care le organizăm și în magazinele «Produs în Bucovina» avem și produse tradiționale, bio, dar în 80% dintre cazuri avem produse de serie”, a spus Alexandru Scheul. El a subliniat că din acest punct de vedere, criticile care apar cu privire la corectitudinea unor membri ai asociației sunt nejustificate, având în vedere că Asociația „Produs în Bucovina” este extrem de strictă din punct de vedere al respectării calității produselor pe care le oferă spre vânzare. El a arătat că clienții trebuie să fie atenți la ceea ce scrie pe etichetă. „Eticheta este oglinda produsului și de pe ea pot să afle dacă este tradițional sau nu”, a arătat Scheul.
Scheul: I-am exclus pe cei care au făcut falsuri
Alexandru Scheul a amintit că patru firme au fost excluse din Asociația „Produs în Bucovina”, pe motiv că pretindeau că vând produse tradiționale și naturale, însă în urma analizelor s-a demonstrat că aveau aditivi.
„Circa 20% dintre produse sunt tradiționale. De asta cei care comentează nu cunosc acest lucru și aruncă cu gunoi în noi. Și vreau să subliniez că i-am exclus pe cei care au făcut falsuri. Patru firme aveau produse pe etichetele cărora scria «produs natural 100%». Le-am atras atenția că nu e așa cum spun ei, lucru demonstrat și la analize. Erau falsuri, motiv pentru care am decis să-i dăm afară din asociație”, a declarat Alexandru Scheul.
Își invită criticii să vadă cum se fabrică produsele din carne
El a subliniat că toți cei care critică atât activitatea producătorilor din cadrul asociației, cât și firma sa Killer, sunt invitați să vină să vadă cum se fac produsele. „Sunt mulți care vorbesc în necunoștință de cauză. Pe aceștia îi invit să vină când vor ei la mine la firmă, să nu spună că vizita este aranjată. Să vină să vadă cum sunt făcute produsele tradiționale sau cele de serie. Și după aia pot să comenteze, dar în necunoștință de cauză nu pot să facă așa ceva”, a declarat Scheul.
El a arătat că activitatea asociației este de a promova Bucovina, iar activitatea membrilor acesteia din ultimii trei ani nu ar trebui denigrată de unii care nu cunosc activitatea producătorilor de produse din carne și lapte din județ.
Clarificări
Scheul: Asociația „Produs în Bucovina” nu a fost creată în exclusivitate pentru producătorii tradiționali
