Campanie

Scenetă cu mesajul „Cumperi contrabandă, lucrezi pentru hoți”, în parcarea Iulius Mall



Masina expusă în parcarea centrului comercial în cadrul campaniei anticontrabandă
Masina expusă în parcarea centrului comercial în cadrul campaniei anticontrabandă

Unul dintre marii producători de țigări a organizat, vinerea trecută, în parcarea Iulius Mall Suceava, o campanie anticontrabandă care s-a dorit a fi inedită, prin punerea în practică a unei scenete privind modul în care se fac tranzacțiile cu țigarete în piețe, cu pionii scoși la înaintare și capii rețelelor, cei care sunt adevărații beneficiari ai acestor afaceri ilegale.
Campania a fost organizată de compania JTI România (Japan Tobacco Internațional), agenția de comunicare Pastel, Euromonitor Business Consulting Services și fărăcontrabandă.ro,cu sprijinul autorităților competente în domeniul prevenirii contrabandei, Poliția de Frontieră și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
Organizatorii au ales seara de vineri, când în parcarea centrului comercial se afla un public numeros, la parcul de distracții amenajat cu prilejul Zilelor Sucevei. Punctul central al campaniei a fost o scenetă în care au fost implicați actori ai teatrului Fabulinus al Universității „Ștefan cel Mare” Suceava.
Scenariul a fost următorul: mai mulți vânzători ambulanți vindeau țigări de contrabandă trecătorilor (pachetele purtau mesajul „Cumperi contrabandă, lucrezi pentru hoți. Rămâi de partea legii” și erau, bineînțeles, goale), iar la un moment dat în zonă apare „bossul”, șeful rețelei, care verifică ce a vândut fiecare și îl ia la bătaie pe unul dintre oamenii săi, pe motiv că a vândut prea puțin. A fost momentul în care au intrat în scenă forțele de ordine, care l-au imobilizat și ridicat pe șeful rețelei. Ideea campaniei a fost simplă: contrabanda este o activitate care alimentează buzunarele capilor rețelelor. După încheierea scenetei, organizatorii au împărțit pachete care le imitau pe cele de țigări, toate cu mesajul campaniei: „Cumperi contrabandă, lucrezi pentru hoți. Rămâi de partea legii”.
Dimensiunile contrabandei: 16% la nivel național și 30% în regiunea noastră
Armand Tănase, manager de relații publice în cadrul JTI România, a explicat că această campanie este organizată la nivel național, Suceava fiind primul oraș în care se organizează la nivel de Regiune Nord-Est. Organizatorii speră să-i sensibilizeze pe cumpărătorii de țigări și să-i facă să înțeleagă că atunci când cumpără de la contrabandiști nu fac decât să lucreze pentru buzunarele câtorva indivizi care încalcă legea.
Armand Tănase a prezentat și rezultatele unor studii recente desfășurate de companie privind nivelul contrabandei în România.
„La nivel național contrabanda cu țigarete are o pondere de aproximativ 16% din piață, iar asta se traduce în pierderi anuale între 300 și 500 de milioane de euro. La nivel de Regiune Nord-Est situația este și mai gravă, ponderea contrabandei se cifrează la aproximativ 30%, asta înseamnă enorm”, a arătat Armand Tănase, subliniind că Suceava, ca județ de frontieră, este la un vârf din acest punct de vedere.
Cristina Vasiloiu, director General Euromonitor Business Consulting Services, a declarat la rândul său: “Prin acest tip de acțiuni dorim să tragem un semnal de alarmă, să le arătăm celor ce cumpără produse din tutun ilegale că susțin infracționalitatea, să dezvăluim, într-un mod teatralizat, efectele negative ale contrabandei cu țigarete asupra societății”.
În cadrul campaniei, în parcarea centrului comercial a fost adusă și o mașină tăiată în jumătate, fiind scos în evidență felul cum sunt disimulate transporturile de țigări de contrabandă.



Sceneta anticontrabandă jucată în parcarea Iulius Mall
Sceneta anticontrabandă jucată în parcarea Iulius Mall
Sceneta anticontrabandă jucată în parcarea Iulius Mall
Sceneta anticontrabandă jucată în parcarea Iulius Mall
Scenetă cu mesajul „Cumperi contrabandă, lucrezi pentru hoți”, în parcarea Iulius Mall
Scenetă cu mesajul „Cumperi contrabandă, lucrezi pentru hoți”, în parcarea Iulius Mall
Masina expusă în parcarea centrului comercial în cadrul campaniei anticontrabandă
Masina expusă în parcarea centrului comercial în cadrul campaniei anticontrabandă


Recomandări

Țigări de contrabandă de 50.000 de euro, confiscate din două mașini, după o acțiune de interceptare la intrarea în Suceava

Țigări de contrabandă de 50.000 de euro, confiscate din două mașini, după o acțiune de interceptare la intrarea în Suceava
Țigări de contrabandă de 50.000 de euro, confiscate din două mașini, după o acțiune de interceptare la intrarea în Suceava

Încă 30 de zile de arest pentru toți cei prinși, în urma flagrantului în trafic de la Cumpărătura, cu țigări de contrabandă

Mandate de arestare prelungite pentru toți cei prinși, în urma flagrantului în trafic de la Cumpărătura, cu țigări de contrabandă
Mandate de arestare prelungite pentru toți cei prinși, în urma flagrantului în trafic de la Cumpărătura, cu țigări de contrabandă

Interlopul „Blană” de la Fălticeni, săltat în dosarul privind grupările care alimentau cu țigări piața din România prin două fabrici clandestine

Aproape 2.000 de pachete de țigări de contrabandă, depistate în Bazarul Rădăuți