O pensiune de capacitate mare din Vatra Dornei, la care au petrecut de sărbători în jur de 150 de oameni din toate colțurile țării, se află în mijlocul unui scandal de mari proporții. Oameni care au plătit câte 1500 de lei de persoană pentru a petrece în Bucovina sejururi de câte patru nopți au reclamat pe 31 decembrie că au primit mâncare proastă, aproape necomestibilă, iar în bucătărie este mizerie. Au fost sesizate mai multe instituții de control, printre care și Direcția Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Suceava.
Inspectorii de control ajunși la pensiunea Rubynn pe 31 decembrie au constatat că sunt condiții de igienă precare, iar prima măsură luată a fost de aplicare a unei amenzi de 5.000 de lei, cu suspendarea activității de preparare. Cum turiștii erau deja cazați, iar Revelionul bătea la ușă, sanitar-veterinarii le-au transmis administratorilor să găsească o altă variantă de asigurare a mesei, adusă din exterior, fără a se pune problema de a le opri petrecerea.
Nemulțumirile însă au continuat, iar reclamațiile la instituțiile abilitate la fel, fiind înregistrate pe 1 ianuarie și pe 2 ianuarie.
Pe 2 ianuarie, o echipă de control a sanitar-veterinarilor s-a deplasat din nou la pensiunea dorneană. S-a constatat că măsurile trasate nu au fost respectate, iar bucătăria a continuat să fie folosită.
Contactat de Monitorul de Suceava, doctorul Dan Corneanu, directorul executiv al Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Suceava, a precizat că după acest al doilea control s-a aplicat amenda maximă, de 50.000 de lei, cu suspendarea autorizației sanitar-veterinare.
Acuzațiile șocante ale turiștilor: o zeamă de ciorbă ca o lătură, cu pâine mucegăită, mâncare cu păr
Pagina de facebook a pensiunii a fost umplută de reacții ale unor clienți care au petrecut finalul de 2019 și începutul de 2020 la această pensiune.
Redăm mai jos câteva dintre ele, pentru a vă face o imagine privind nemulțumirile oamenilor.
„Am achitat, integral, contravaloarea sejurului din luna octombrie. Ni s-a promis un sejur de vis, cu tradiții și obiceiuri, cu mâncare tradițională. Am primit cel mai urât coșmar. În restaurant am fost înșirați ca la pomană, sucuri desigilate de mult, o zeamă de ciorbă ca o lătură, cu pâine mucegăită, mâncare cu păr, ținută într-o «tentativă» de bucătărie. Răspunsului domnului, în momentul în care am cerut explicați pentru pâinea mucegăită, a fost: «s-a încurcat sacoșa cu resturile pentru câine». Mulțumim domnului pentru concediul de vis pe care ni l-a oferit și, încă, sper că organele competente din țara asta își vor face datoria!”, a scris Mariana Necula, din Brăila.
O altă turistă care a petrecut la această pensiune, Loredana Panait, tot din Brăila, a scris:
„Nu recomand această pensiune! Ce vă pot spune este că:
1. Îți arată o pensiune și te cazează în alta
2. Mâncarea este sub orice critică, de la pâine cu mucegai până la păr în mâncare
3. Băutura mirosea a lichid de parbriz
4. Vesela murdară și ciobită
5. Ți se promite în pachet excursie care nu mai are loc, plimbare cu sania pe care o plătești din nou, plimbare cu telescaunul și sus petrecere, lucru ce nu a avut loc.
A vrut toți banii înainte pentru că știa ce are de oferit, În ziua de Revelion a venit Protecția consumatorului, Sanepidul, ANAF-ul, au închis bucătăria, iar el în noaptea de Revelion a gătit în acea bucătărie infectă! Ne-am cerut banii înapoi și am fost luați la mișto! Organele competente au decis ca de pe data de 02 ianuarie 2020 această unitate să fie închisă și sper să rămână așa”.
Vor banii înapoi
Un turist din altă zonă a țării, Marius Vochin, din Pitești, era la fel de revoltat:
„Am avut un pachet de 5 nopți pentru Revelion. Această petrecere s-a transformat într-un coșmar pentru marea majoritate a celor peste 120 de participanți la acest Revelion. Mâncare proastă gătită în bucătărie insalubră, multe camere care nu au condiții minime de cazare, promisiuni deșarte. Sper ca în urma sesizărilor făcute să ne recuperam banii și această locație să fie închisă spre protecția eventualilor următori clienți”.
„Ne-au tratat ca pe niște animale!”
Nineta Olteanu, din București, a atins aceleași probleme principale – cazarea și masa, subliniind și suma mare achitată:
„Cea mai neagră experiență, după ce plătești 1.500 lei pe un pachet de 4 nopți/persoană pentru a petrece trecerea dintre ani la această pensiune. În afara faptului că majoritatea turiștilor au fost cazați la alte pensiuni, mâncarea a fost foarte, foarte proastă și sărăcăcioasă. La mese eram așezați ca niște sardele, vesela ciobită și murdară, servire deplorabilă și multe altele…. Ne-au tratat ca pe niște animale! Sper din toată inima să fie închisă definitiv această pensiune, pentru ca nici un alt turist să nu pățească ce au pățit cei 150 de oameni veniți din toate colturile țării”.
Administrator: „Problemele au început când unii, grup restrâns, s-au apucat să care sticlele de whisky din bar în portbagajele mașinilor lor”
În fața acestor nemulțumiri vehemente și a amenzilor aplicate de sanitar-veterinari am încercat și am reușit să luăm legătura cu cei care administrează pensiunea, doi soți din Piatra Neamț.
Adrian Vlad, invocat în comentariile nemulțumiților, a venit cu o variantă foarte diferită și susține că ce spune el poate fi și demonstrat:
„Problemele au început când unii, grup restrâns, s-au apucat să care sticlele de whisky din bar în portbagajele mașinilor lor. Practic, s-au apucat să mă fure. Am imagini de pe camerele de supraveghere în acest sens, iar pe loc am sunat la 112. A venit poliția, a demarat cercetări, iar domnii respectivi au căutat apoi să se răzbune”.
Bărbatul spune că a fost vorba de băutură furată în valoare de 3-4000 de lei.
Turiștii acuzați de furt le-au spus polițiștilor că într-adevăr au luat băutura din bar, însă au făcut-o pentru că nu aveau ce servi la masă, astfel că nu consideră că au sustras-o.
Bărbatul susține că grupul de nemulțumiți de acum este format din 5-6 familii, dintr-un total de aproximativ de 150 de oameni care au participat la petrecere.
Bărbatul spune că a fost la un pas de a închide petrecerea de Revelion, din acuza acestui grup agresiv.
Ce spune despre amenzi și celelalte nemulțumiri
Despre amenzile primite de la Direcția Sanitar Veterinară, bărbatul spune că „poate mai era sărită o faianță prin bucătărie”, însă nu consideră că problemele erau grave. Totuși, acesta ne-a mai spus că își poate asuma o parte din vină, însă crede că tot scandalul a fost alimentat de grupul restrâns pe care îl acuză de furt:
„Am făcut tot ce am putut, după rezervările inițiale au insistat să vină mai mulți și a fost greu să le asigur cazarea, însă m-am descurcat cum am putut. Nu zic, poate am mai greșit și noi, însă majoritatea celor care au fost la noi în noaptea de Revelion au fost mulțumiți. Voi suporta parte din pagube, și amenzile, asta e, este o afacere de familie care sperăm să nu fie pusă pe butuci de acest scandal”.
Scandalul a luat și conotație penală. La Poliția din Vatra Dornei administratorul a fost reclamat de câțiva dintre turiști pentru înșelăciune, totodată fiind deschis și dosar penal pentru furt, îmn urma reclamație lui Adrian Vlad.


