Scandal

Scala din Milano renunță la serviciile tenorului Roberto Alagna



Scala din Milano renunță la serviciile tenorului Roberto Alagna
Scala din Milano renunță la serviciile tenorului Roberto Alagna

Teatrul Scala din Milano a decis, luni seara, să renunțe la serviciile tenorului francez Roberto Alagna, soțul sopranei Angela Gheorghiu, după ce acesta a părăsit scena în plin spectacol pentru că prestația sa fusese criticată de public, transmite AFP.
„Comportamentul lui Roberto Alagna a provocat o ruptură între artist și public, pe care Scala nu o poate repara”, a indicat Stéphane Lissner, directorul general și artistic al teatrului milanez, într-un comunicat.
Alagna, care interpreta rolul generalului egiptean Radames în opera lui Giuseppe Verdi „Aida”, pusă în scenă de Franco Zeffirelli, a părăsit brusc scena, duminică seara, după ce a interpretat aria „Celeste Aida” pe parcursul căreia a fost fluierat continuu de unii spectatori, nemulțumiți de prestația artistului și de comentariile prin care acesta denunța criticile care îi fuseseră aduse anterior.
Gestul a fost calificat de directorul instituției drept „supărător”, acesta vorbind de „o lipsă evidentă de respect față de public și față de teatru”.
Directorul a mai anunțat că locul lui Alagna va fi luat de tenorul Walter Fraccaro.
Alagna, în vârstă de 43 de ani, născut în Franța din părinți sicilieni, a declarat, luni, că este „gata să mai facă o încercare” cu Scala.
Roberto Alagna a explicat că a părăsit scena din cauza unui „public ostil”, care a început să fluiere înainte ca el să înceapă să cânte.
Reprezentația de duminică nu a fost întreruptă, pentru că tenorul a fost foarte repede înlocuit de Antonello Palombi, un cântăreț al operei milaneze care a sosit pe scenă îmbrăcat în jeanși și fără să fi avut timp să-și încălzească vocea.
Premiera operei „Aida”, care a avut loc săptămâna trecută, a fost aplaudată de critici care însă s-au arătat foarte puțin entuziasmați de prestația lui Roberto Alagna. Tenorul s-a arătat profund indignat de faptul că talentul său nu este apreciat.
„Am fost foarte bun, păcat pentru cei care nu au înțeles acest lucru”, a declarat Roberto Alagna care a adăugat că celebrul teatru seamănă cu o „arenă”.
Părăsirea scenei în plin spectacol este un eveniment destul de rar: Maria Callas a făcut acest lucru de mai multe ori, mai ales în 1957 pe când era la Opera din Roma, iar Montserrat Caballé a făcut același pas în timpul unui spectacol pus în scenă la Opera din Paris, la începutul anilor ’70.



Recomandări

Soprana Ana Cebotari, tenorul Nicolae Ilincăi și pianista Adina Alupei, astăzi, în concert, pe scena suceveană

Soprana Ana Cebotari, tenorul Nicolae Ilincăi și pianista Adina Alupei, vineri, în concert, pe scena suceveană
Soprana Ana Cebotari, tenorul Nicolae Ilincăi și pianista Adina Alupei, vineri, în concert, pe scena suceveană

Soprana Ana Cebotari, tenorul Nicolae Ilincăi și pianista Adina Alupei, vineri, în concert, pe scena suceveană

Soprana Ana Cebotari, tenorul Nicolae Ilincăi și pianista Adina Alupei, vineri, în concert, pe scena suceveană
Soprana Ana Cebotari, tenorul Nicolae Ilincăi și pianista Adina Alupei, vineri, în concert, pe scena suceveană

Spectacol de prestigiu, interactiv, cu aplauze la scenă deschisă, oferit de trei tenori și un bariton italieni, pe scena suceveană

Trei tenori italieni, Federico Veltri, Paolo Spagnuolo, Angelo Forte, și baritonul Alfio Grasso
Trei tenori italieni, Federico Veltri, Paolo Spagnuolo, Angelo Forte, și baritonul Alfio Grasso

Spectacol de prestigiu, interactiv, cu aplauze la scenă deschisă, oferit de trei tenori și un bariton italieni, pe scena suceveană