Ministerul de Externe a anunțat, joi, că 25.000 de oaspeți au trecut pragul restaurantului cu specific românesc „Maria”, de la Expo Shanghai, potrivit MAE cel mai vândut produs – aproape 200 de porții zilnic – fiind sarmalele, micii fiind și ei „la mare căutare”.
Restaurantul cu specific românesc din cadrul Pavilionului României la EXPO 2010, „Restaurantul Maria”, a primit, în decursul celor 83 de zile de când a început expoziția mondială, peste 25.000 de oaspeți, care au decis să încerce feluri tradiționale românești, potrivit unui comunicat MAE.
„Cel mai vândut produs sunt sărmăluțele românești – câte 150-200 de porții zilnic. Micii sunt și ei la mare căutare, la «Restaurantul Maria» consumându-se în jur de 600 de mici în fiecare zi. Meniul restaurantului mai oferă supă de perișoare și de vită, cotlete de miel cu rozmarin, friptură de vită, salată de vinete și alte bunătăți. Pentru pregătirea acestora, bucătarii români găsesc majoritatea ingredientelor în China, dar cimbrul trebuie adus de acasă”, menționează Ministerul de Externe.
Bucătarul-șef Florin Mihalache și echipa sa formată din alți trei bucătari – Pașca Grigore, Bercea Dragoș și Bulău Marian – pregătesc zilnic mâncare pentru aproximativ 600 de vizitatori.
„Vizitatorii chinezi apreciază mâncarea oferită de noi pentru că este variată și sățioasă. Pentru ei este un gust cu totul nou, dar pe care îl găsesc delicios. A venit la noi în restaurant un cuplu de chinezi care a trăit 20 de ani în România. Primul lucru pe care l-au cerut a fost ciorba. Au spus că le era dor să mănânce o ciorbă ca în România”, a declarat bucătarul-șef Florin Mihalache, potrivit MAE.