Sarantis: România va fi centrul de cercetare/dezvoltare din ECE, după închiderea fabricii Elmiplant



Prin închiderea fabricii Elmiplant, Sarantis susține că transferă în Grecia doar o mică parte a bussinesului din România, care va deveni centrul pentru cercetarea și dezvoltarea de produse în Europa Centrală și de Est (ECE), coordonat de fondatorul Elmiplant, Elena Cremenescu.
Grupul elen a anunțat că va închide fabrica de cosmetice Elmiplant din România, pe care a cumpărat-o în 2007 de la fondatorii companiei, și va transfera producția în Grecia, pentru a susține economia și exporturile Greciei.
„Apropiatul transfer de producție, care presupune o mică parte a bussinesul din România, face parte din direcția strategică a grupului, aducând beneficii pentru Sarantis România și ajutând grupul să susțină activitățile comerciale ale filialei prin creșterea eficienței producției. În același timp, fabrica din Grecia va permite companiei să urmeze noi trenduri și tehnologii, pentru a crește calitatea produselor. În plus, conform strategiei grupului, România va deveni centrul de bază pentru cercetare și dezvoltare pentru Europa Centrală și de Est”, se arată într-un comunicat al grupului.
Potrivit sursei citate, în prezent, Sarantis România deține a doua cea mai importantă poziție în cadrul grupului în ceea ce privește operațiunile internaționale, cu o cifră de afaceri de aproximativ 35 milioane euro în 2012. Compania locală are 240 de angajați (excluzând producția).
Transferul producției se va încheia la sfârșitul primului trimestru din 2014. Pentru acest proces, Sarantis va investi un milion de euro și va crea 20 de noi locuri de muncă. De asemenea, compania estimează reduceri de costuri de 500.000 euro pe an.
Elmiplant este un brand românesc de cosmetice creat în 1992 de Elena și Ion Cremenescu. În 2003, proprietarii au investit 1,5 milioane de dolari într-o unitate de producție și un nou sediu, în București, iar patru ani mai târziu au vândut compania către Sarantis, pentru 6,5 milioane euro.
Sarantis activează în România din anul 1996, prin firma Romsar Cosmetics, care a devenit în 2005 Sarantis România. Compania deține un portofoliu de produse care include cosmetice, parfumuri, produse pentru îngrijirea casei și auto, alimente pentru animalele de companie și suplimente alimentare. Distribuția produselor se face la nivel național prin intermediul a 10 birouri de vânzări și cinci depozite regionale.
În primul semestru, grupul elen a înregistrat pe piața românească o cifră de afaceri de 16,4 milioane euro, cu 3,8% mai mare față de perioada similară din 2012. În același interval, profitul EBIT (înainte de deducerea dobânzilor și impozitelor) a fost de 680.000 euro, în creștere cu 53,8% față de primele șase luni ale anului trecut.