Șapte producători de alimente au lansat luni un nou sistem de etichetare nutrițională



Companiile Coca-Cola, Danone, Kraft, Mars, Nestle, Star Foods și Unilever au lansat, luni, la nivel național, un sistem de etichetare nutrițională bazat pe cantitatea zilnică estimată (CZE), prin care consumatorii primesc informații detaliate despre conținutul alimentelor.
Inițial, noile etichete vor fi aplicate doar la anumite produse, urmând ca până la finele anului 2009 toate produsele companiilor să fie etichetate astfel.
„Prin apariția noii etichete CZE în România, consumatorul român va beneficia de o informare mai clară asupra compoziției produselor. Acesta este un prim pas pentru a ajuta consumatorul să aleagă în cunoștiință de cauză și să consume produsele pe care le consideră cele mai sănătoase pentru alimentația lui”, a declarat, într-o conferință, vicepreședintele Comisiei pentru Mediu, Sănătate Publică și Siguranță Alimentară din Parlamentul European, Mogor Csibi.
Prin noul sistem de etichetare nutrițională, produsele vor avea pe fața principală a ambalajului conținutul de energie per porție, alături de procentul pe care îl reprezintă din CZE. Totodată, pe verso, consumatorii pot citi informații cu privire la conținutul nutrienților per 100 de grame, per porție, precum energie, proteine, glucide sau carbohidrați, lipide sau grăsimi, fibre și sodiu sau sare.
„Eticheta CZE ne arată clar cât la sută din cantitatea zilnică estimată de calorii sau nutrienți ne aduce o porție de aliment sau băutură, mărimea porției fiind și ea indicată”, a precizat Corina-Aurelia Zugravu, lector universitar doctor Fundația pentru Alimentație Sănătoasă.
Scopul campaniei lansate de cele șapte companii este educarea consumatorului român privind conținutul nutrițional al alimentelor în vederea constituirii unei diete echilibrate.
Inițiativa de lansare a sistemului a fost anunțată la nivel european în iulie 2006 de către reprezentanții industriei alimentere și de băuturi răcoritoare din Uniunea Europeană, aparținând Federației Europene a Industriei Alimentare și Băuturilor Răcoritoare.
Potrivit lui Mogor Csibi, în prezent în Parlamentul European se află în lucru propunerea legislativă privitoare la informarea consumatorilor privind produsele alimentare.
„Eu voi încerca să contribui la conturarea unei legislații care să vină atât în întâmpinarea nevoilor consumatorului european, cât și a cerințelor industriei de profil”, a afirmat Csibi.