Sărbătoarea Sfintelor Paști reprezintă evenimentul cel mai de seamă în viața liturgică, bisericească și duhovnicească.
Timpul liturgic în care ne aflăm în această săptămână este numit Săptămâna Luminată. Se numește așa deoarece în primele veacuri creștine catehumenii care primeau Botezul de Paști erau numiți „luminați” și purtau haine albe în toată săptămâna de după Înviere.
Astăzi, înțelesul mai adânc ar fi că în această săptămână toți ne umplem de Lumina Învierii pe care am primit-o de Paști. Această Lumină este o pregustare a Luminii din Împărăția cerurilor.
În această săptămână, totul este lumină izvorâtă din Lumina Învierii lui Hristos. În fiecare zi a acestei săptămâni sărbătorim Învierea Domnului. Altarele bisericilor noastre au Sfintele Uși deschise pentru a arăta tuturor că mormântul este gol, că Hristos a înviat, deoarece Sfânta Masă reprezintă Mormântul Domnului. Să ne amintim că de Paști preotul ia din candela de pe Sfânta Masă Sfânta Lumină și ieșind din Altar adresează chemarea „Veniți de primiți lumină!”, și astfel dă mărturie despre faptul că Hristos a biruit moartea și ne-a adus de la moarte la viață. Biserica vestește de Sfintele Paști: „Acum toate s-au umplut de lumină, și cerul, și pământul, și cele de sub pământ”. Suntem chemați să purtăm în noi lumina Învierii lui Hristos și prin această lumină să vedem în fiecare dintre semenii noștri pe Hristos Cel înviat.
În Săptămâna Luminată ne bucurăm împreună cu ucenicii lui Hristos pentru Învierea Sa și Îi mulțumim pentru această taină minunată. Prin urmare, acest răstimp este prin excelență vremea bucuriei pascale, timpul recunoștinței, când orice creștin e bine să fie în biserică. Bucuria se prelungește, pentru că esența vieții creștinului este Domnul nostru Iisus Hristos, iar evenimentul de seamă al acestei Săptămâni este Învierea Lui.
Sărbătoarea Sfintelor Paști reprezintă evenimentul cel mai de seamă în viața liturgică, bisericească și duhovnicească.
Timpul liturgic în care ne aflăm în această săptămână este numit Săptămâna Luminată. Se numește așa deoarece în primele veacuri creștine catehumenii care primeau Botezul de Paști erau numiți „luminați” și purtau haine albe în toată săptămâna de după Înviere.
Astăzi, înțelesul mai adânc ar fi că în această săptămână toți ne umplem de Lumina Învierii pe care am primit-o de Paști. Această Lumină este o pregustare a Luminii din Împărăția cerurilor.
În această săptămână, totul este lumină izvorâtă din Lumina Învierii lui Hristos. În fiecare zi a acestei săptămâni sărbătorim Învierea Domnului. Altarele bisericilor noastre au Sfintele Uși deschise pentru a arăta tuturor că mormântul este gol, că Hristos a înviat, deoarece Sfânta Masă reprezintă Mormântul Domnului. Să ne amintim că de Paști preotul ia din candela de pe Sfânta Masă Sfânta Lumină și ieșind din Altar adresează chemarea „Veniți de primiți lumină!”, și astfel dă mărturie despre faptul că Hristos a biruit moartea și ne-a adus de la moarte la viață. Biserica vestește de Sfintele Paști: „Acum toate s-au umplut de lumină, și cerul, și pământul, și cele de sub pământ”. Suntem chemați să purtăm în noi lumina Învierii lui Hristos și prin această lumină să vedem în fiecare dintre semenii noștri pe Hristos Cel înviat.
În Săptămâna Luminată ne bucurăm împreună cu ucenicii lui Hristos pentru Învierea Sa și Îi mulțumim pentru această taină minunată. Prin urmare, acest răstimp este prin excelență vremea bucuriei pascale, timpul recunoștinței, când orice creștin e bine să fie în biserică. Bucuria se prelungește, pentru că esența vieții creștinului este Domnul nostru Iisus Hristos, iar evenimentul de seamă al acestei Săptămâni este Învierea Lui.
(Ziarul Lumina)