Sandero a obținut trei stele din cinci la testele EuroNCAP la protecția pasagerilor adulți



Modelul Dacia Sandero a fost testat de EuroNCAP și a obținut trei stele din cinci posibile la protecția pasagerilor adulți, patru stele din cinci în cazul ocupanților copii și o stea din patru la siguranța oferită pietonului, în eventualitatea unui impact, a anunțat EuroNCAP. Organizația a testat atât modelul fără pachetul de siguranță, cât și mașina care are elemente de protecție suplimentare.
Modelul de bază este echipat cu două airbag-uri frontale (pentru șofer și pasagerul din dreapta) și senzori de efort la centurile de siguranță.
Pachetul de siguranță are în plus două airbag-uri laterale pentru torace și două pentru cap, precum și pretensionare pentru centurile de siguranță.
EuroNCAP a acordat modelului de bază trei stele (pasageri adulți), patru stele (pasageri copii), respectiv o stea (pietoni).
Dacia Sandero echipată cu pachetul de siguranță a obținut patru stele la protecția pasagerilor adulți, din cinci posibile. La impactul lateral, acest model a obținut rezultate semnificativ mai bune decât versiunea de bază, iar la simularea ciocnirii laterale cu un stâlp Sandero a obținut punctajul maxim, menționează EuroNCAP.
Mașina fără pachetul de siguranță a obținut 24 de puncte la protecția pasagerilor adulți, 38 de puncte în cazul ocupanților copii și 8 puncte la securitatea oferită pietonilor.
Dacia Sandero echipată cu dotările din pachetul suplimentar a obținut în plus șapte puncte la protecția pasagerilor adulți, în timp ce la celelalte capitole punctajul este identic.
Directorul de produs Sandero la nivel mondial, Sophie Albertus, declara pentru MEDIAFAX, la jumătatea lunii iunie, că modelul Sandero în versiunea cu patru airbag-uri a fost proiectat să obțină patru stele din cinci posibile la testele EuroNCAP.
Pe pagina de internet a EuroNCAP nu este menționat numărul de stele obținute de modelul cu patru airbag-uri în plus față de versiunea de bază.
Rezultatele obținute Sandero sunt apropiate de cele ale Logan, care are însă trei stele din cinci la protecția pasagerilor copii.
EuroNCAP notează că în cazul unui impact frontal habitaclul rămâne nedeformat, deși unele puncte de sudură de la baza montanților parbrizului au cedat. Din cauza unor elemente ale bordului, există pericolul rănirii genunchilor și femururilor, atât în cazul șoferului, cât și în cel al pasagerului din dreapta.
Sandero oferă posibilitatea montării unui scaun pentru copil, cu orientare spre înapoi, pe scaunul din dreapta șoferului, cu condiția ca airbag-ul pentru pasager să poată fi dezactivat (pentru a nu răni copilul – n.r.). Cu toate acestea, informațiile furnizate șoferului în legătură cu statutul airbag-ului (dacă este dezactivat sau nu – n.r.) „nu sunt suficient de clare”, menționează EuroNCAP.
„Eticheta de avertizare privind pericolele folosirii unui scaun pentru copii cu orientare spre spate, fără dezactivarea în prealabil a airbag-ului, au fost neclare și neatașate definitiv”, arată EuroNCAP.
De asemenea, nici bara de protecție din față și nici partea din față a capotei nu au obținut puncte pentru protecția pietonilor.
EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) este un organism european independent, înființat în anul 1997, care realizează teste de impact pentru determinarea gradului de siguranță al mașinilor noi. EuroNCAP este susținut de șapte guverne europene, de Comisia Europeană și de asociații ale consumatorilor din țările UE.
Organizația a anunțat, la începutul lunii noiembrie, că mașinile care nu au în dotarea standard sistemul electronic al stabilității (ESP) nu vor mai putea obține cinci stele la testele de siguranță realizate începând cu luna septembrie a anului viitor, decizia fiind luată pentru a crește gradul de securitate oferit de automobile.