În vreme ce în toate domeniile de activitate criza economică a dus la disponibilizări de personal, sistarea de noi investiții și chiar închiderea a zeci de mii de firme, o firmă care activează de zece ani pe piața din România, SC SAMI PLASTIC SA, are în plan o investiție de aproape două milioane de euro în Suceava, precum și mărirea numărului de angajați.
SC SAMI PLASTIC SA, înființată în România în anul 1999, este membră a grupului de firme SYSTEM GROUP ITALIA, alături de prestigioasele companii Centraltubi, Italiana Corrugati, SA.MI. Plastic Italia, SAB, Futura Italia, Futura System Spain, Rototec și Mec System.
Având ca principal domeniu de activitate producția, prin procesul de extrudare, a țevilor din polietilenă pentru rețelele de apă potabilă, rețea incendiu, canalizare, drenaj, gaz combustibil, protecție cabluri electrice și telecomunicații, sisteme de irigații, sisteme de epurare, SAMI PLASTIC a reușit să se impună încă de la înființare în topul primelor trei firme din România în acest domeniu.
Producția de țevi din polietilenă de înaltă densitate se desfășoară pe linii de extrudare moderne, de înaltă productivitate și de un grad ridicat de automatizare a procesului tehnologic.
Cele cinci linii operative de producție deținute în prezent asigură o capacitate de producție de 9.500 de tone anual, iar competitivitatea societății reiese din profesionalismul celor aproximativ 50 de angajați, personalul tehnic și comercial fiind specializat în cadrul firmelor partenere din Italia, Franța și Spania.
De asemeni, SAMI PLASTIC beneficiază de experiența de peste 30 ani a grupului SYSTEM GROUP, lider pe piața italiană, venind pe piața din România cu produse avangardiste, cu aplicații diverse în domeniul edilitar, agricol, industrial, ecologie și protecție a mediului.
Extindere a capacității de producție și depozitare din Suceava
În timp ce alte companii disponibilizează personalul sau chiar se gândesc serios să-și închidă porțile, SAMI PLASTIC sărbătorește al zecelea an de activitate cu o creștere a profitului de peste 150% față de anul 2008.
Rezultatele financiare extraordinare prezentate în AGA din 15 mai 2010 au surprins acționariatul SAMI PLASTIC, motivând decizia de a fi finanțate două proiecte majore.
Pentru primul proiect, care va fi pus în practică la Suceava, la sediul de producție de pe strada Aurel Vlaicu nr. 62, s-au alocat 1.875.000 euro, care vor fi folosiți la achiziționarea unei linii Cincinnati moderne și de mare productivitate, precum și pentru mărirea spațiului de depozitare prin amenajarea terenului propriu de 1,5 hectare.
Al doilea proiect va pune bazele unei noi capacități de producție pe segmentul tubulaturii corugate, produs inovativ care a dovedit potențialitate în piața europeană, la București, unde firma SAMI PLASTIC are achiziționat un teren de șase hectare.
Dovada intenției reale de a pune în execuție aceste proiecte este mărirea numărului de personal în toate departamente de responsabilitate, de la producție, logistică, aprovizionare, contabilitate, comercial, intern și extern, trecând de la 40 la începutul anului 2009 la 52 în prezent, obiectivul final fiind de a se ajunge la 64 la finele anului 2010.
Management italian și strategii anticriză ca rețetă a succesului
Președintele și managerul SAMI PLASTIC România este Riccardo Giannini, cetățean italian, în vârstă de 42 de ani, cu o experiență managerială dovedită în sistemul competițional din Uniunea Europeană.
“Suntem jucători pe o piață lovită de criză, care s-a dovedit a fi mai lungă și mai dezastruoasă decât cele mai pesimiste previziuni. Sistemul politic instabil și incapabil de a lua orice decizie operativă nu a ajutat la deblocarea numeroaselor proiecte deja licitate și puse în standby, aceasta fiind unica șansă de revigorare a economiei. Nici condițiile meteorologice nu ne-au ajutat, iarna prelungită până la sfârșitul lunii martie blocând finalizarea până și a puținelor lucrări începute în 2009. Suntem conștienți că anul 2010 va fi un an foarte greu, în care vom asista la o rearanjare și redimensionare a întregii piețe a polietilenei, iar numărul jucătorilor se va micșora printr-o selectare naturală, eliminând din joc toți producătorii “minori”. Dacă vrem să privim în mod pozitiv, acest fapt va duce la crearea bazelor pentru o viitoare piață mai matură și profesională, ștergând din ea micii speculatori care au contribuit la deteriorare calității și bonității pieței”, declară Riccardo Giannini.
Conducerea companiei SAMI PLASTIC afirmă că nu este dispusă să îngenuncheze în fața crizei și îndreaptă împotriva acesteia toate armele de care dispune – profesionalism, experiență, eficiență și calitate.
Tocmai de aceea mizează pe o creștere a cifrei de afaceri cu 12% în 2010, prin menținerea strategiilor agresive și eficiente, cucerirea de noi segmente din piața internă, dezvoltarea rețelei interne, acoperirea întregului teritoriu prin noi angajări de personal pe teren, extinderea rețelei externe cu obiectivul de a aduce valoarea facturată pe export la 20% din totalul cifrei de afaceri, menținerea investițiilor de îmbunătățire continuă a calității produselor și menținerea politicii comerciale flexibile și eficiente.
Strategie de dezvoltare durabilă
Intenția companiei SAMI PLASTIC de a deveni lider de piața polietilenei a fost confirmată de statisticile NEOMAR, care au demonstrat că în 2008 ocupa locul trei în topul producătorilor de tubulatura PE, cu o cotă de 11% din piața pentru tubulatura din polietilenă, pentru ca în 2009, să se ridice la o cotă de piață de 16%, în ciuda faptului că volumul total al pieței de profil în 2009 a înregistrat o scădere de 10% față de 2008.
“Acest lucru a fost posibil prin adoptarea unor strategii eficiente, precum selecționarea clienților companiei, în vederea diminuării riscurilor de insolvență; promovarea produselor complementare, pe domeniul canalizare – epurare, și tubul corugat PE pentru protecția cablurilor electrice; susținerea creșterii constante a investițiilor prin modernizarea continuă a liniilor de producție; politica comercială flexibilă, agresivă și eficientă, care ne-a permis să fidelizăm și să cucerim noi clienți importanți și solvabili, care ne-a protejat de clienții cu grave probleme de plată, dar nu în ultimul rând, profesionalismul și implicarea totală a unei echipe fidelizate și bine organizate, care s-a dovedit a fi adevărata bogăție a firmei SAMI PLASTIC”, a precizat directorul general al companiei, Riccardo Giannini.
În prezent, SAMI PLASTIC colaborează cu peste 450 clienți activi, printre care se regăsesc cele mai importante societăți și marile grupuri românești și străine, cum ar fi TMUCB, Hidrocostrucția, Soares Da Costa, Astaldi, Romtelecom, ENEL, Evren Group, Bechtel, Max Boegl, SCCF, Drumuri si Poduri, Distrigaz, Acvatot, Apa Nova, Veolia, Apoldor, Verta Tel, Alpine, Strabag, primării și regii de apă din țară.