Salonul Auto de la Paris și-a deschis astăzi porțile



Salonul Auto Paris
Salonul Auto Paris

Ultimul și cel mai important eveniment auto al anului începe astăzi la Paris. Timp de 19 zile, capitala Franței devine capitala lumii auto. Salonul împlinește 112 ani de la debut și are loc în perioada 2 -17 octombrie pentru publicul larg, în timp ce zilele de 30 septembrie și 1 octombrie sunt rezervate special presei.
Desfășurat în imensul centru Paris Expo, într-un loc încărcat de istorie – Porte de Versailles, Salonul Auto de la Paris și-a câștigat faima printre celelalte evenimente de gen, fiind considerat de organizator, OICA (Organizația Internațională a Constructorilor de Automobile) drept una din cele mai importante acțiuni dedicate industriei auto.
Scurt istoric
Totul a început timid. În 1894, când în Franța circulau doar 20 de automobile, o mână de tineri inimoși au încercat să-i convingă pe o parte din acești proprietari să-și aducă „minunatele creațiuni mecanice” la expoziția anuală de biciclete, cunoscută atunci ca „Salon du Cycle”. Desfășurată la Paris în sala Wagram, inițiativa a fost un eșec teribil, deoarece doar două vehicule au fost prezentate în acel an.
Ideea a fost preluată și exploatată mai departe de Jacques Guillaume care, în 1896, reușește să adune sub un singur acoperiș mai multe modele, în fapt acele mașini care în iunie 1895 au participat la cursa Paris – Bordeaux.
Doi ani mai târziu ACF – Automobil Clubul Francez, inaugurează „Salonul pentru Automobile, Biciclete și Sport” o manifestare cu caracter internațional ce și-a deschis porțile pe 13 ianuarie 1898. Peste numai un an, motorshow-ul era recunoscut ca singura manifestare de acest gen din lume.
Salonul s-a desfășurat fără întrerupere până în anul 1938. Timp de un deceniu, salonul parizian își întrerupe activitatea până în 1948, când devine din nou gazda celor mai noi apariții în domeniu: Renault 4CV, Ford Vedete și Citroen 2CV.
Până în 1986 manifestarea din capitala Franței se desfășura sub titulatura Salon de l’Auto. Actuala denumire – Mondial de l’Automobile, este utilizată începând din 1988.
Cifre
Cu fiecare nouă ediție, Salonul Auto de la Paris crește în amploare și importanță. Spre exemplu, anul acesta avem 100 de premiere mondiale și europene. Ele sunt dezvelite în prezența unei armate de peste 11.000 de jurnaliști din 101 țări.
Deși se organizează o dată la doi ani, însă ca și anvergură evenimentul le depășește pe toate celelalte saloane de renume: Detroit, Geneva, Frankfurt, Tokyo.
De asemenea, în termeni de popularitate, manifestarea de la Paris este de departe un reper. La ediția anterioară organizatorii salonului au anunțat un nou record de vizitatori numărul acestora fiind de 1.433.000 persoane după ce în 2008 au fost numărul lor a fost de 1.430.000.
Vedetele ediției 2010
Pe linie de prototipuri fiecare model de prezentare încearcă să surprindă printr-un element anume, dacă nu prin design atunci prin tehnologie. Cele care căută să atragă atenția prin frumusețea lor sunt BMW Seria 6 Coupe, Opel GTC Paris și Lotus Elite. De celalaltă parte, Kia Pop și Audi e-Tron Spyder sunt conceptele care sugerează viitorul electric al mașinilor de mici dimensiuni.
O categorie aparte sunt Citroen Lacoste și Peugeot EX1, prototipuri radicale, non-conformiste ce au șanse extrem de mici pentru producția de serie.
La capitolul mașini de vis, Renault, marca franceză cel mai bine vândută vine cu un concept sportiv denumit De Zir, o trimitere la un posibil rival pentru Audi R8, deși, potrivit declarațiilor anterioare, este vorba doar de un simplu exercițiu de design.
La capitolul vehicule secrete, Lamborghini și Lotus vor încerca să monopolizeze atenția vizitatorilor cu modele inedite.
Grosul premierelor la Salonul Auto de la Paris este reprezentat de mașinile de serie. Audi A7, BMW X3, Chevrolet Aveo și Orlando, Citroen DS4, Ford Focus ST, Hyundai ix20, Mercedes CLS, Peugeot 508, Renault Latitude, Toyota Verso S, Volvo V60 sunt doar o parte din cele 90 de noi modele ce se vor prezenta în fața publicului.
Din păcate standul Dacia va fi unul monoton. Românii aduc la Paris o singură noutate, Duster cu motorizări Euro 5 (deja pe unele piețe sunt disponibile).
Monitorul de Suceava vă ține la curent cu toate noutățile de la fața locului, ele urmând a fi consemnate pe durata celor două săptămâni ale evenimentului.


Salonul Auto Paris
Salonul Auto Paris
Salonul Auto Paris
Salonul Auto Paris