Salonul Auto de la Geneva arată situația solidă a unor companii în Europa, dar și problemele altora



Situația diferită a constructorilor auto în Europa este evidentă la Salonul de la Geneva, angajamentul Nissan privind producția în Marea Britanie și estimările solide de vânzări ale Volkswagen și BMW contrastând cu discountul mare al unei emisiuni de acțiuni anunțate de Peugeot, scrie Reuters.
Grupul auto japonez Nissan a anunțat marți, în prima zi a salonului, că va investi 200 de milioane de dolari pentru a produce de la mijlocul anlui următor modelul Invitation, din clasa subcompactă, în Marea Britanie. La fabrica Nissan din Sunderland numărul angajaților va crește cu 600, la 6.000. Producerea modelului în Marea Britanie, susținută de un împrumut de 15 milioane de dolari de la guvernul britanic, va crea circa 2.000 de locuri de muncă la Nissan și furnizori.
De la fabrica auto din Sunderland, cea mai mare din Marea Britanie, Nissan livrează circa 500.000 de mașini anual, iar în primă fază producția Invitation s-ar putea situa la 100.000 de unități.
Grupul german Volkswagen se află într-o cursă de urmărire a Toyota, cel mai mare producător la nivel mondial. Directorul general, Martin Winterkorn, este încrezător că Volkswagen își poate atinge obiectivul de a deveni cel mai mare constuctor, după vânzările solide de la începutul acestui an.
BMW se așteaptă, de asemenea, la creșterea vânzărilor după ce acestea au urcat cu 14% în februarie. Producătorul german dispune de o gamă de modele lansate recent, iar creșterea din India și China compensează piața mai slabă din Europa.
Divizia de lux a Volkswagen, Audi, anticipează în acest an o creștere de peste 4%, ritmul estimat al pieței globale, a afirmat directorul de vânzări, Peter Schwarzenbauer.
„Considerăm că putem avea rezultate mai bune. Efectul piețelor mai slabe din sudul Europei ar trebui să fie suficient compensat”, a spus el.
Cererea pentru mașini de lux în China, unde Audi este lider de piață, va continua să urce în următorii ani. Piața ar putea crește de peste două ori, la 2,3 milioane de mașini până în 2020, de la 945.000 anul trecut. Audi a vându peste 200.000 de mașini în primele două luni ale anului, un record pentru companie.
PSA Peugeot Citroen a arătat, însă, o altă față a sectorului auto, notează Reuters. Grupul francez, al doilea mare constructor auto din Europa, vrea să atragă finanțare de 1 miliard de euro printr-o emisiune de acțiuni efectuată la un preț cu 42% sub cotația bursieră de luni.
Peugeot a anunțat că va oferi 16 acțiuni noi pentru fiecare 31 de titluri aflate deja în circulație la un preț de 8,27 euro pe unitate, cu 42% sub cotația bursieră de la finalul ședinței de luni, discount care a cauzat marți scăderea acțiunilor companiei.