Pregătirile pentru cel mai amplu eveniment auto desfășurat în Germania, și unul din cele mai mari din lume, s-au încheiat. Mâine, 15 septembrie, se vor deschide porțile Salonului Auto de la Frankfurt, presa fiind ca de obicei primul invitat să realizeze o sinteză a noutăților, care aduc în prim plan progresul tehnologic și farmecul designului.
Toate drumurile duc la Frankfurt
Pasionații de automobile își vor putea vedea modelele favorite alături de conceptele care trasează tendințele viitorului. Din 17 septembrie și până pe 27 septembrie, publicul larg va avea acces la ultimele noutăți ale momentului.
Salonul cu cei 117.000 de metri pătrați, este un prilej ideal pentru o parte din expozanți de a-și dezvălui tehnologiile, iar pentru unii de a dezvălui versiuni speciale sau posibilitățile de particularizare ale unui automobil obișnuit.
Anul acesta sunt așteptați peste 1 milion de vizitatori din întreaga lume.
Toamna se numără debutanții
În ciuda crizei economice, Salonul Auto de la Frankfurt va fi grandios. Încă marcați de numeroase dificultăți, majoritatea producătorilor și-au confirmat participarea la eveniment.
Există însă și constructori care, în principal din cauza problemelor financiare, vor rata ocazia de a-și promova produsele din portofoliu. Mărcile americane Cadillac și Chevrolet cât și cele japoneze Honda, Mitsubishi și Nissan nu vor participa la ediția care va debuta mâine.
Cât privește prezența Dacia la Frankfurt, aceasta va fi una modestă și umbrită de absența premierelor. Mult așteptatul SUV nu va fi revelat la salonul german, au reconfirmat oficialii companiei.
Organizatorul evenimentului, Asociația Constructorilor de Automobile din Germania (VDA), se laudă anul acesta cu o „recoltă” bogată. Nu mai puțin de 700 de modele vor fi expuse la standuri, dintre acestea aproape 100 sunt modele noi sau restilizate, cât și concepte. În rândul mașinilor de serie vor fi 80 de automobile de serie.
Audi, BMW, Kia, Mercedes, Opel, Peugeot și Renault sunt mărcile care vor prezenta cele mai multe noutăți la Frankfurt.
Călătorie prin istoria salonului
Frankfurt devine pentru aproape două săptămâni polul de greutate al lumii auto. Desfășurat în capitala financiară a Germaniei, evenimentul figurează în calendarul Organizației Internaționale a Constructorilor de Automobile. Prima ediție s-a desfășurat în 1951.
Contrar aparențelor, la Frankfurt nu s-a ținut primul salon din istoria Germaniei.
Printre momentele cele mai importante care au marcat evoluția sa, se numără prezența primului motor diesel cu turbină, lansarea primului automobil de serie cu sistem 4×4, sărbătorirea recordului de producție al industriei auto din Germania din anul 1977, apariția primului model experimental cu alimentare pe hidrogen, lansarea primului SUV european.
Frankfurt Live
Începând de mâine 15 septembrie, Monitorul de Suceava vă prezintă pe secțiunea dedicată a portalului nostru, toate noutățile ce se vor perinda pe scena Salonului Auto de la Frankfurt. Informațiile tehnice și cele legate de preț vor fi însoțite de fotografii de la fața locului.