Salariul și stabilitatea sunt principalele criterii de alegere a unui loc de muncă



Nivelul salarial, siguranța sau stabilitatea locului de muncă și oportunitățile de dezvoltare profesională și personală sunt principalele criterii luate în calcul de către viitorii angajați la alegerea unui loc de muncă, potrivit un studiu al Mercury Research.
Studiul „Cei mai buni angajatori din România” a fost realizat în perioada aprilie-iunie 2011, pe un eșantion de 1.778 respondenți din București, cu vârste cuprinse între 19 și 45 ani, ocupând poziții din diverse arii profesionale și din diverse sectoare economice.
„Am avut în vedere să identificăm atributele de atractivitate care îi definesc pe cei mai buni angajatori din România, din perspectiva potențialilor angajați. Totodată, companiile participante au fost evaluate prin comparație cu modelul angajatorului ideal descris de respondenți și au primit direcții de acțiune pentru a răspunde mai bine solicitărilor externe”, se arată într-un comunicat al Mercury Research.
Studiul a relevat că dintre atributele pe care le caută potențialii angajați la angajatori cel mai important este nivelul salarial, care întrunește un scor de peste 16 puncte (media la nivelul tuturor atributelor enumerate este de aproape 7 puncte), urmat de siguranță sau stabilitatea locului de muncă și oportunitățile de dezvoltare personală și profesională (10 puncte fiecare).
Alte criterii luate în calcul de potențialii angajați sunt nivelul beneficiilor extra-salariale, mediul de lucru, echilibru între viața personală și cea profesională, relația bună cu superiorul sau managementul.
Mai puțină importanță are dacă firma se implică în programe de responsabilitate socială sau dacă fabrică produse pe care potențialul angajat le folosește.
„Din studiul realizat se observă o influență clară pe care o are criza economică asupra preferințelor potențialilor angajați, prin poziționarea pe primele două locuri a atributelor de siguranță socială”, se menționează în comunicat.
Alte concluzii ale studiului sunt că tinerii puțin educați și neexperimentați se văd angajați ca vânzători în magazine din comerțul modern, bărbații sunt cei mai atrași de companiile din domeniul auto, specialiștii în marketing rezonează mai mult cu companiile din FMCG, iar pentru persoanele cu experiență și educație este atractiv domeniul energie și utilități. De asemenea, studenții care nu au mai lucrat niciodată considereă sectorul IT un start promițător în carieră, personalul de vânzări cu experiență se interesează mai mult de companiile farmaceutice, iar pentru cei la începutul carierei companiile multinaționale sunt o promisiune de dezvoltare profesională.
Stabilitatea locului de muncă este foarte importantă pentru muncitori, în timp ce renumele și succesul pe piață al companiei este important, dar în special pentru cei la început de carieră, studenții. Cei care lucrează în vânzări consideră că într-o multinațională se pot împlini profesional, iar bărbații apreciază mai mult bonusurile de performanță.
Pentru femei, un stimulent important sunt tichetele de vacanță, iar tichetele de masă sunt un factor motivant pentru muncitori și cei cu educație medie.
Managerii își doresc ca angajatorul să le pună la dispoziție mașină de serviciu, persoanele peste 36 de ani și mai ales femeile vor ca angajatorul să le ofere servicii medicale private, în timp ce cei în curs de dobândire de noi abilități își doresc schimbarea locului de muncă.
Managerii și cei experimentați aleg să-și caute un loc de muncă prin intermediul agențiilor de recrutare.
Studiul s-a desfășurat atât online, cât și față în față, iar eșantionul selectat este reprezentat de studenți, muncitori și specialiști cu studii medii, specialiști cu studii superioare, middle manageri și top manageri. La realizarea studiului, Mercury Research a colaborat cu specialiști de resurse umane din zece companii multinaționale.
Mercury Research este una dintre cele mai mari companii independente de cercetare de piață din România, cu o experiență de 19 ani pe piața din România. Compania oferă servicii de cercetare cantitativă și calitativă despre consumatori și despre companii adaptate pentru domeniile: bunuri de larg consum, financiar- bancar, IT& C, media, sănătate, industria auto sau social.