Saab a fost la un pas de a deveni istorie după ce vechiul proprietar General Motors s-a chinuit mai bine de un an să găsească un cumpărător pentru marca suedeză. Salvarea a venit de la Spyker, un constructor olandez de nișă care și-a asumat toate riscurile de a readuce o marcă aproape falimentară pe linia de plutire. La nici o lună de la finalizarea tranzacționării, Saab a demarat producția vârfului de gamă 9-5 la uzina din Trolhattan.
Noua generație își va face simțită prezența abia în luna iunie când vor fi disponibile primele modele la concesionarii europeni. Dezvăluit în toamna anului trecut la Frankfurt, proaspăta serie 9-5 va fi lansată mai întâi în versiunea sedan, pentru ca mai apoi să fie introdus și modelul break 9-5 Combi.
Prețul de lansare pentru berlina premium suedeză va începe de la 33.700 de euro. Vor fi disponibile modele cu tracțiune față dar și 4×4 cu cuplaj Haldex, și dotări precum faruri bi-xenon adaptive, sistem automat de parcare, sistem audio Harman Kardon și tehnologia de citire a semnelor de circulație.
Noul Saab 9-5 are o misiune extrem de dificilă, fiind destinat să lupte cu Audi A6, BMW Seria 5 și Mercedes E-Klasse (deja un succes incontestabil prin cele 50.000 de modele vândute cu actuala generație). Dezvoltat pe aceeași platformă cu Opel Insignia, următoarea generație promite un nivel de confort superior, performanțe mai bune sub toate aspectele, finisaje și calitatea superioară la interior și o siguranță maximă, asigurată de tehnologii avansate.
Cu dimensiuni foarte generoase, lungime de peste 5 metri și o lățime de 2,84 metri, sedanul scandinavilor va afișa un interior confortabil și comparabil cu cel al unor limuzine. Compartimentul pentru bagaje va avea standard 513 litri, fiind unul din cele mai spațioase din segment.
Designul exterior propune o linie sportivă, foarte subtil trasată, dar, cu toate acestea, noul 9-5 rămâne un sedan îndreptat spre clasic, respingând cu fermitate tendințele moderniste din lumea automobilistică. Interiorul vine cu detalii proaspete dar și cu unele inspirate de pe Insignia – volanul și câteva comenzi. Restul componentelor sunt noi, planșa și instrumentarul de bord oferind o notă de originalitate și un plus de rafinament habitaclului ornat cu piele.
Noul Saab 9-5 va beneficia de o paletă de cinci motorizări, toate echipate cu sistem turbo. Versiunea de intrare este asociată unui agregat pe benzină de 1.6 litri de 180 de cai putere. Din aceeași familie a benzinarelor mai fac parte unitățile 2.0 T de 220 cai putere, ce poate funcționa și pe bioetanol, și unitatea V6 de 2.8 litri ce produce 300 de cai putere, motor aflat în combinație cu un sistem de tracțiune integrală AWD. Amatorii de motoare turbodiesel vor putea alege între propulsoarele de 160 și 190 CP, ambele cu o cilindree de 2.0 litri.