Saab se așteaptă la o revenire a vânzărilor și la ocuparea unei poziții mult mai bine plasate în eșalonul premium, odată ce noul lor ambasador bate la porțile afirmării.
Sedanul 9-5 atacă cu toate forțele piața europeană și cea nord-americană, folosindu-se de linii estetice rafinate, menite să stimuleze vizual.
Lansat în premieră mondială la Salonul Auto de la Frankfurt, noul 9-5 încercă să se impună printr-un design echilibrat, tehnologii avansate și motorizări mai economice. De asemenea, acesta promite un nivel de confort superior, performanțe mai bune sub toate aspectele, o calitate desăvârșită la interior și exterior și o siguranță maximă asigurată de tehnologii avansate.
Cu dimensiuni foarte generoase, lungime de peste 5 metri și o lățime de 2,84 metri, sedanul scandinavilor se laudă cu un interior confortabil și comparabil cu cel al unor limuzine. Compartimentul pentru bagaje va avea standard 513 litri, fiind unul din cele mai spațioase din segment.
Designul exterior propune o linie sportivă, foarte subtil trasată, dar cu toate acestea noul 9-5 rămâne un sedan îndreptat mai mult spre clasic decât spre contemporan. Interiorul vine cu detalii noi dar și cu unele inspirate sau care aduc prea mult cu cele de pe Insignia – volanul și câteva comenzi. Restul componentelor sunt noi, planșa și instrumentarul de bord oferind o notă de originalitate și un plus de rafinament habitaclului ornat cu piele.
Gama de motorizări va fi formată din trei motorizări pe benzină 1.6 Turbo – 180 CP, 2.0 Turbo – 220 CP, 2.8 V6 Turbo – 301 CP și un diesel 2.0 TiD de 160 de cai putere. Transmisia integrală XWD cu cuplaj Haldex este prezentă doar versiunile supraalimentate de 2.0T și 2.8 V6, restul modelelor având tracțiunea pe puntea față. Sedanul va avea trei niveluri de echipare, Linear, Vector și Aero, iar ca dotări va beneficia de faruri bi-xenon adaptive, sistem automat de parcare, sistem audio Harman Kardon și tehnologia de citire a semnelor de circulație.
Noul Saab 9-5 va fi comercializat în Europa la începutul anului 2010.