Saab și-a luat rămas bun de la cel mai vechi dar respectabil automobil existent pe piața europeană.
După 13 ani de la lansare prima generație 9-5 își încheie cariera din același loc de unde a și început, liniile uzinei din Trollhättan, Suedia. Vârful de gamă al constructorului scandinav trece din acesta an într-o nouă etapă a evoluției sale, nu înainte ca ultimul reprezentant al longevivei generații să iasă din activitate.
Pe 1 februarie Saab a fabricat ultimul model 9-5 din generația curentă, o versiune de familie Sport Combi de culoare gri. Până astăzi s-au asamblat aproape o jumătate de milion de exemplare, din care 252.236 sunt versiuni sedan, iar 231.357 sunt modele break. Saab 9-5 s-a făcut remarcat prin câteva inovații de primă clasă, folosite în prezent de numeroși producători. Airbagurile active pentru cap, scaunele ventilate, filtru de polen/praf pentru interior, tehnologia turbo pentru motoare pe bioetanol, sunt componentele de top ce au avut mai întâi premiera pe acest automobil.
Ultimul exemplar 9-5 din actuala serie nu va ajunge niciodată pe șosele. Este un model cu valoare sentimentală și istorică, motiv pentru care își va găsi odihna în muzeul Saab din Trollhättan, unde se va alătura unui grup de autovehicule ilustre ce au marcat evoluția mărcii suedeze din 1947 și până în prezent.
Închiderea ciclului de producție pentru această serie coincide în mod fericit cu debutul operațiunilor de fabricație la primului model din noua generație 9-5, ce va fi comercializată spre sfârșitul anului curent.