Saab nu este interesat, cel puțin acum, să ofere un model tot-teren autentic. Cu toate acestea, marca suedeză a conceput un automobil capabil să înfrunte dificultățile unui drum neasfaltat. Se numește 9-3X și încearcă să suplinească lipsa unui SUV în gama nordicilor.
Modelul suedez dispune de două motorizări, un agregat pe benzină și unul diesel.
“9-3X este un automobil eficient din toate punctele de vedere pentru cei care nu își doresc sau nu au nevoie de un SUV”, declară Simon Padian, designer șef la Saab.
Dezvoltat pe platforma versiunii 9-3 SportCombi, modelul 9-3X nu prezintă mari diferențe estetice sau tehnice. Exteriorul îmbracă bosaje din plastic de culoare închisă, disponibile atât pe spoilere față și spate cât și pe praguri, pasajele roților, evacuare dublă, proiectoare de ceață cu cadru cromat, bare de amarare în culoare caroseriei.
Opțional poate fi comandat un diferențial cu alunecare limitată, controlat electronic (eLSD) pentru îmbunătățirea ținutei de drum.
Gama de motorizări include unitatea turbo 2,0 BioPower de 210 cai putere și 300 Nm care poate funcționa atât pe benzină cât și pe bioethanol. Cu acest motor, Saab 9-3X accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde. Viteza maximă este de 230 km/h iar consumul mediu de 8,3 l/100 km. La aceasta se adaugă un turbodiesel 1,9 TTiD care dezvoltă 180 de cai putere și 400 Nm. Versiunea TTiD demarează în 8,7 secunde până la 100 km/h, viteza maximă fiind de 220 km/h (cutie manuală).
Consumul este semnificativ mai bun decât la versiunea BioPower, motorul diesel având nevoie de doar 5,4 l/100 km respectiv 6,9 l/100 km, în funcție de transmisia la care este cuplat acesta.
Propulsoarele pot fi cuplate la o transmisie manuală cât și automată cu șase trepte, însă mult aclamatul sistem de tracțiune integrală XWD este disponibil doar pe versiunea 2.0 BioPower, în timp ce la modelul cu motor diesel tracțiunea se realizează doar pe puntea față. Spre deosebire de modelele obișnuite, 9-3X are o gardă la sol mai mare cu 20 mm la versiunea cu tracțiune față și cu 35 mm mai mult la modelul pe benzină pentru a facilita deplasările pe drumuri mai puțin accesibile.
Saab oferă standard jante de 17 inch, scaune sportive, tapițerie din piele, controlul stabilității (ESP) și o serie de dotări regăsite pe echiparea de vârf a versiunilor sale.
Segmentul îl dispută cu nume mai vechi, precum Volvo XC70 și Subaru Outback sau mai recente, Audi A4 Allroad și Seat Altea Freetrack.