Saab căută să rămână fidel tradițiilor. Nu vrea să spargă tiparele, nu vrea să șocheze, în schimb dorește să exprime maturitate și integritate. Pe aceeași linie se înscrie și conceptul 9-X dezvăluit în martie la Geneva, model a cărui destinație nu era încă foarte precisă.
Să fie acesta noul Saab 9-1 sau viitorul 9-3? Dacă la momentul prezentării nu s-a vorbit prea mult despre acest prototip, ieri producătorul suedez ne-a mai luminat puțin. Pentru prima oară s-a confirmat oficial că Saab intenționează să se orienteze spre producția de modele urbane, din segmente inferioare, fără a neglija caracterul ecologic al acestora.
Potrivit unei declarații făcute de directorul executiv Jan-Ake Jonsson, producătorul Saab nu vrea să urmeze tendințele actuale care obligă noile modele să crească mult în dimensiuni comparativ cu vechea generație.
O viziune asemănătoare împărtășește și președintele GM Europa, Carl-Peter Forster: „Nu vrem ca Saab să aducă pe piață automobile de dimensiuni tot mai mari, ci mai degrabă să se axeze pe modele compacte bine proporționate.
Conceptul 9-X arată intenția clară a suedezilor de a pătrunde în sectoarele modelelor de volum unde se vând cele mai multe unități într-un an. Versiunea de serie se va numi cel mai probabil 9-1 și va fi construită pe platforma Gamma 2 aceeași care este utilizată și pe Opel Corsa. „Se intenționează ca pe aceeași platformă să fie construit un al doilea model ce ar putea umple golul dintre 9-1 și 9-3. Oricum, dorința de a lansa un automobil subcompact în gama Saab există de foarte multă vreme. Utilizarea platformei Gamma este una din opțiunile spre care ne vom putea îndrepta atenția” a spus Forster în cadrul conferinței de presă la Salonul Auto de la Londra.
Oficialul a mai afirmat că viitoarele vehicule pregătite de scandinavi în segmentele B și C vor fi marcate de o dinamică aparte, deoarece sub capotă se vor afla motoare turbo de patru cilindri.
Dacă 9-1 va deveni realitate, probabil subcompactul vehicul va fi asamblat la una din uzinele General Motors din Spania sau Germania, unde se fabrică și actuala serie Corsa.