Repercusiuni

Rute ocolitoare foarte lungi și trafic greu spre Suceava după distrugerea podului de la Verești



Podul de peste râul Suceava care făcea legătura între comunele Verești și Udești, prăbușit parțial miercuri seară în urma presiunii apei învolburate
Podul de peste râul Suceava care făcea legătura între comunele Verești și Udești, prăbușit parțial miercuri seară în urma presiunii apei învolburate

Distrugerea podului de peste râul Suceava care făcea legătura între comunele Verești și Udești, prăbușit parțial miercuri seară în urma presiunii apei învolburate, are consecințe extrem de nefaste, pe de o parte oamenii din localitățile aflate în zonă fiind nevoiți să ocolească zeci de kilometri pentru a ajunge la destinațiile de peste pod, iar pe de altă parte traficul greu din Botoșani ajungând într-o proporție importantă prin municipiul Suceava, unde după cum bine se știe, străzile nu fac față adesea fluxului de mașini.
Podul era deja într-o stare precară, problemele începând de luni, când un pilon a început să cedeze (imediat circulația fost închisă) și agravându-se miercuri, când partea dinspre Verești a podului s-a lăsat în jos, fiind în pericol iminent de prăbușire.
„Acum doi ani, în 2008, când a fost viitură, a început prima tensiune pentru pod. După inundațiile de atunci, o comisie a Consiliului Județean a evaluat lucrările de refacere a podului la suma de 28 de miliarde de lei vechi, însă nu s-a făcut nimic. În zona unde acum podul a cedat au fost gropi, iar trepidațiile create de mașinile de mare tonaj au afectat și ele structura de rezistență. Apa mare venită acum a săpat sub piloni, iar unul a cedat, așa cum era de așteptat să se întâmple în condițiile în care nu s-a intervenit deloc după problemele din 2008”, a declarat Dănuț Gavriliuc, primarul comunei Verești, precizând că podul este situat pe DJ 208D, administrat de CJ Suceava.
„Cel mai mic șoc poate dărâma podul”

El a avertizat că deși debitul râului Sucevei a scăzut, pericolul nu a trecut, și la retragere apa rupând pietrișul de sub piloni.
„Perspectivele sunt foarte sumbre, cel mai mic șoc poate dărâma podul, drumul este închis total circulației auto, însă nu i-aș sfătui nici pe pietoni să treacă pe el”, a mai spus edilul din Verești.
El a explicat că drumul de patru kilometri pe care oamenii îl făceau de la Udești la Verești, peste pod, poate fi parcurs acum cu o imensă ocolire, prin Suceava, ceea ce înseamnă o distanță de zece ori mai lungă, varianta prin Roșcani Liteni fiind și ea sub semnul întrebării din cauza viiturilor. Cel mai rău este pentru oamenii care au cultivat terenuri agricole în zone aflate peste pod și care acum ar trebui să înconjoare jumătate de județ pentru a ajunge pe tarlalele lor.
Tot traficul greu din Botoșani spre București, care se desfășura pe acest pod, mai este posibil acum doar pe la Suceava, la Roșcani fiind restricții de tonaj.



Repercusiuni: Rute ocolitoare foarte lungi și trafic greu spre Suceava după distrugerea podului de la Verești
Repercusiuni: Rute ocolitoare foarte lungi și trafic greu spre Suceava după distrugerea podului de la Verești
Repercusiuni: Rute ocolitoare foarte lungi și trafic greu spre Suceava după distrugerea podului de la Verești
Repercusiuni: Rute ocolitoare foarte lungi și trafic greu spre Suceava după distrugerea podului de la Verești
Podul de peste râul Suceava care făcea legătura între comunele Verești și Udești, prăbușit parțial miercuri seară în urma presiunii apei învolburate
Podul de peste râul Suceava care făcea legătura între comunele Verești și Udești, prăbușit parțial miercuri seară în urma presiunii apei învolburate


Recomandări

Cockteil… cu amor, umor și poezie. Istorii ițcănene (1)