– Aceasta după ce pe podurile de pe DN 17 din Vama și Sadova au fost introduse restricții pentru mașinile grele
– Dacă pe podul din Vama restricția de greutate este stabilită la 8,5 tone, pe podul din Sadova mașinile de peste 3,5 tone nu mai pot circula
– Autoritățile județene caută în momentul de față posibilitatea devierii traficului pe drumurile județene
Mașinile de mare tonaj care trebuie să tranziteze județul Suceava vor avea de parcurs mai bine de 100 de kilometri în plus, după ce autoritățile județene au stabilit restricționarea traficului greu pe două poduri de pe Drumul național 17. Este vorba despre podurile din Vama și Sadova, care se află în pericol de a se prăbuși, motiv pentru care au fost introduse restricții de viteză și de greutate, pentru mașinile grele. Problema este însă cu atît mai mare, cu cît pînă în momentul de față nu s-a stabilit un traseu ocolitor. Pe drumurile județene există anumite restricții privind gabaritul, iar autoritățile căuta acum soluții pentru a devia traficul. În ceea ce privește podul din comuna Vama, începînd de ieri a fost introdusă restricționarea vitezei la numai 10 km/h, dar și interzicerea trecerii mașinilor cu o greutate mai mare de 8,5 tone. O situație mai gravă a fost înregistrată la podul de pe DN 17 din Sadova, unde ultimele inundații au provocat dezgolirea unei părți din fundația construcției. Specialiștii de la Secția Drumuri Naționale Cîmpulung Moldovenesc spun că din cauză că în acest moment podul este nesigur pentru trafic, a fost introdusă restricția de viteză la 10 km/h și de greutate, pînă la 3,5 tone. În aceste condiții, subprefectul de Suceava, Alexandru Băișanu, a afirmat ieri că va solicita Direcției Drumuri Naționale, Inspectoratului în Construcții Suceava să facă o evaluare a situației în care se află cele două poduri, urmînd ca în același timp să se găsească o soluție pentru devierea traficului greu pe alte trasee. „Acest lucru ar implica stabilirea unor rute ocolitoare pe drumurile județene, însă există riscul ca acestea să nu suporte traficul de mare tonaj. Trebuie să lămurim clar care este situația și vom lua măsurile ce se impun după analiza celor două cazuri”, a spus Băișanu. De asemenea, trebuie spus că, pînă în momentul de față, cei de la Direcția Drumuri Naționale Cîmpulung Moldovenesc au venit cu propunerea ca traficul mașinilor de mare tonaj să fie deviat pe DJ 176, Cîmpulung Moldovenesc – Vama – Frumosu – Vatra Moldoviței – Palma – Rădăuți – Suceava, sau pe DJ 177 Vatra Dornei – Holda – Ostra – Frasin – Suceava. Cu toate acestea, însă, se pare că pînă în momentul de față cei de la Drumuri Naționale nu au primit acceptul Consiliului Județean pentru a devia traficul pe aceste drumuri, și mai mult, porțiuni din căile ocolitoare propuse sînt și ele afectate de inundațiile din luna august a.c. Pe de altă parte, președintele Consiliului Județean Suceava, Gavril Mîrza, a spus că pe adresa instituției pe care o conduce și care administrează drumurile județene nu s-a primit nici o adresă oficială prin care se solicită devierea traficului greu pe cele două rute. „Trebuie să vedem dacă drumurile județene se pretează la traficul greu. Oricum, vreau să spun că la Holda drumul este deschis, dar și aici sînt restricții de circulație din cauza ploilor din luna august, astfel încît se circulă pe un singur sens”, a spus Gavril Mîrza.






