Problema săptămânii la Suceava, văzută de primarul Ion Lungu

Ruta ocolitoare



Problema acestei săptămâni a fost, fără doar și poate, aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru varianta de ocolire Suceava 1, pe ruta E 85, Moara – Șcheia – Pătrăuți spre Siret.
Așa cum am spus și altădată, noi mai dorim să realizăm, în afară de această rută ocolitoare, o altă rută, „Suceava 2” și pe care vrem să o finanțăm prin Agenția de Dezvoltare Nord-Est pe fonduri structurale. Sigur, cealaltă rută este spre Botoșani pe direcția Bosanci – Ipotești – Salcea. Revenind la ruta ocolitoare Suceava 1, vreau să spun că valoarea acestei investiții, deși inițial nu se estimase, a ieșit la suma de 63,3 milioane de euro. Așa cum am spus este un proiect grandios, lungimea rutei este de 13,2 kilometri, viteza de circulație va fi de 80 kilometri/oră, iar lățimea celor două benzi este de 2 X 3,5 metri. Pe lângă acestea vor fi și lucrări de construcție care prevăd viaducte, pasaje, poduri. Vor fi 3 viaducte în lungime de 384,5 metri, 295,2 metri și respectiv 249,8 metri, șase poduri și un pod peste râul Suceava, și de asemenea șapte pasaje de trecere.
Pe lângă aceste lucrări sunt și o serie de lucrări suplimentare de consolidare a terenului. Este un proiect bine întocmit, de o firmă serioasă din București, Consitrans. Sigur urmează mai departe să fie emisă hotărârea de Guvern, aprobarea de celelalte ministere, dar lucrul cel mai important pentru noi este că a fost acest proiect a fost aprobat la Ministerul Transporturilor și sper ca în viitorii ani să putem să realizăm această rută ocolitoare. Investiția a fost eșalonată pe o perioadă de 36 de luni, în primul an 19 milioane de euro, în anul doi – 31,6 milioane de euro, iar în anul al treilea – 12,6 milioane de euro. Sigur la această lucrare de realizare a rutei ocolitoare trebuie să remarc colaborarea foarte bună pe care am avut-o cu Consiliul Județean, și vreau să-i mulțumesc domnului președinte al acestei instituții, Gavril Mîrza. Și asta deoarece s-au dat cu operativitate toate avizele de care a fost nevoie atât de la comunele limitrofe, Moara, Șcheia, Pătrăuți, cât și de la Consiliul Județean. Este un exemplu de colaborare în interesul comunității.
Realizarea acestei rute ocolitoare este foarte importantă pentru municipiul nostru, atât în ceea ce privește fluidizarea traficului din Suceava, cât și pentru întreaga Regiune Nord Est, având în vedere că preia traficul pe granița de est, spre Siret și Ucraina. Sunt convins că în următorii ani vom avea parte de o rută ocolitoare modernă și va fi un trafic civilizat în zona municipiului Suceava.



Recomandări

Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumente folosite de Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului

Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumentele lui Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului
Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumentele lui Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului

Șoldan atrage atenția că proiectul centurii Humorului riscă noi întârzieri după ce premierul Bolojan a cerut din nou reducerea costului investiției

Șoldan atrage atenția că proiectul centurii Humorului riscă noi întârzieri după ce premierul Bolojan a cerut din nou reducerea costului investiției
Șoldan atrage atenția că proiectul centurii Humorului riscă noi întârzieri după ce premierul Bolojan a cerut din nou reducerea costului investiției

Guvernul României amână pentru a doua oară aprobarea indicatorilor pentru construcția centurii orașului Gura Humorului

Guvernul României amână pentru a doua oară aprobarea indicatorilor pentru construcția centurii orașului Gura Humorului
Guvernul României amână pentru a doua oară aprobarea indicatorilor pentru construcția centurii orașului Gura Humorului

APMR și ASFOR își unesc forțele într-un parteneriat strategic pentru consolidarea lanțului valoric național al lemnului

Parteneriat strategic între APME și ASFOR pentru consolidarea lanțului valoric național al lemnului
Parteneriat strategic între APME și ASFOR pentru consolidarea lanțului valoric național al lemnului

Petru Negrea îl invită pe Ilie Bolojan să meargă cu maşina între Suceava și Câmpulung Moldovenesc pentru a vedea cât de importantă este centura Humorului

Petru Negrea îl invită pe Ilie Bolojan să meargă cu maşina între Suceava și Câmpulung Moldovenesc pentru a vedea cât de importantă este centura Humorului
Petru Negrea îl invită pe Ilie Bolojan să meargă cu maşina între Suceava și Câmpulung Moldovenesc pentru a vedea cât de importantă este centura Humorului