Liberalul Philip Rozopol, candidatul PNL pentru Camera Deputaților în colegiul Gura Humorului – Câmpulung Moldovenesc, a anunțat că va sprijini direct dezvoltarea comunităților locale din zona Bucovinei. Rozopol a precizat că prin proiectele pe care le va promova, și care vor fi prezentate autorităților locale și populației din colegiul în care candidează, Bucovina va putea deveni cel mai de succes obiectiv turistic din România. „Până acum locomotivele turismului românesc au fost stațiuni precum Sinaia, Predeal sau Poiana Brașov. Nu comentez modul în care se face turism acolo. Este bine că se face! Bucovina este, dacă vreți, perla României. Avem de toate: de la mănăstiri unice în lume, până la meșteșugari cu vocație. Bucovina ar trebuie sa fie o marcă! Dar nu este. De ce? Pentru ca nu s-a făcut niciodată un proiect integrat și fezabil”, a declarat Rozopol.
Acesta a arătat că spiritul întreprinzător al bucovinenilor poate fi direcționat și coordonat în cadrul unui plan coerent de dezvoltare turistică de 12 luni pe an.
„Un proiect real pentru bucovineni trebuie să se axeze pe trei paliere: spiritul întreprinzător al localnicilor, frumusețea, spiritualitatea și arta populară bucovineană și, nu în ultimul rând, potențialul natural. Avem tot ceea ce ne trebuie, dar mai trebuie să-i convingem pe oameni să dezvolte activități proprii, precum și cadrul legislativ pentru ca obiectivele pe care le propun să fie atinse”, a mai spus liberalul sucevean.
Philip Rozopol a subliniat că unul dintre principalele motive pentru care s-a decis să candideze din partea PNL în colegiul pentru Camera Deputaților Gura Humorului – Câmpulung Moldovenesc a fost dorința de a participa direct la formarea cadrului legislativ care să asigure dezvoltarea turismului.
„Vreau să-i fac pe bucovineni parteneri în proiectul de dezvoltare a regiunii” În opinia lui Rozopol, avantajul Bucovinei sunt înșiși bucovinenii. „Oamenii trebuie să conștientizeze că orice lucru mărunt, o lingură de lemn, un covor tradițional, o icoană, un basm povestit nepoților, toate acestea înseamnă temelia turismului bucovinean. Totodată lemnul, laptele, borcanul cu dulceață, făcute în gospodăriile noastre pot avea o valoare mult mai mare dacă pe ele apare marca Bucovinei. Aici este cheia, aici este nevoie de sprijin legislativ. Produsele tradiționale pot fi vândute de zece ori mai scump prin înregistrarea lor ca mărci tradiționale specifice plaiurilor Bucovinei”, a adăugat Philip Rozopol.
El a dat de înțeles că lipsa acestor informații stă la baza stagnării economico-turistice din zonă. Liberalul a precizat că bucovinenii nu au mai avut parte până acum de oameni capabili să le dea o direcție de management, să-i facă să conștientizeze adevărata valoare a muncii lor zilnice și a potențialului natural de care dispun.
Ca exemplu, Rozopol a arătat că, dacă un kilogram de afine se vinde cu 5 lei, aceleași afine întoarse în țară, într-o cantitate mai mică, însă ambalate corespunzător în Franța sau Germania, costă cel puțin 5 Euro, adică aproximativ 18 lei. „Situația aceasta trebuie să înceteze. Tocmai de aceea m-am decis să candidez. Vreau să-i fac pe bucovineni parteneri în proiectul de dezvoltare a regiunii noastre. În același timp, vreau să-i fac pe parlamentari conștienți de uriașul potențial al Bucovinei și de ceea ce noi, bucovinenii, putem face pentru România!”, a încheiat Philip Rozopol.






