Bărbații sunt „seduși” de etichetele roșii ale produselor comercializate în magazine și le cumpără aproape fără discernământ, în timp ce femeile văd dincolo de strategiile de marketing, potrivit unui studiu realizat de specialiști de la Universitatea Oxford, citat de Daily Mail.
În cadrul studiului britanic publicat în Journal of Retailing au fost realizate trei experimente la care au participat aproximativ 400 de persoane, cărora le-au fost prezentate pe de o parte produse etichetate cu roșu, iar pe de alta – reclame la produse aflate la promoție.
Potrivit cercetătorilor, femeile sunt mai buni cumpărători decât bărbații și petrec mai mult timp la cumpărături, în timp ce bărbații sunt mai atrași de produsele marcate cu etichete scrise cu roșu, care, de regulă, semnalează prețuri reduse. Totodată, bărbații sunt mai fericiți la finalul unei sesiuni de cumpărături, deoarece consideră că au economist bani.
Astfel, bărbații au considerat că vor economisi mai mulți bani dacă vor cumpăra numai produse marcate cu eticheta roșie, spunând că economiile în acest caz pot fi și de 85%. Pentru femei, însă, diferențele de culoare la etichete nu au avut nici o importanță, ele cercetându-le cu atenție.
Astfel, când specialiștii le-au spus bărbaților că decizia lor este importantă, aceștia au privit cu atenție etichetele și au observat că este vorba doar de diferențe de culoare de scriere, nu și de preț.
Totodată, realizatorii studiului au constatat că bărbații se simt mai optimiști atunci când trebuie să cumpere produse cu etichetă roșie.
Roșul îi atrage pe bărbați nu doar atunci când este vorba despre cumpărături. Studii anterioare au demonstrat că aceștia sunt mai atrași de femeile care poartă roșu – de exemplu, chelnerițele îmbrăcate în roșu primesc bacșișuri mai mari decât cele care nu au îmbrăcat haine de această culoare.
Specialiștii au pus fenomenul pe seama „complexului înroșirii” (îmbujorarea – n.r.), care, la femei, este semn de fertilitate crescută.
„Bărbații par să răspundă la cel mai mic semn de roșu. Atunci când văd roșu, în adevăratul sens al cuvântului, adoptă brusc o atitudine pozitivă”, consideră Nancy Puccinelli, coordonatoarea cercetării.