Lanțul românesc de fast food FRYDAY, fondat de antreprenorul sucevean Lucian Florea, a ajuns la nouă restaurante și a finalizat anul trecut cu afaceri de 28,6 milioane de lei (5,7 mil. euro), nivel dublu față de anul anterior.
Investiția în cele trei unități noi, ce vor fi deschise în aprilie – final de iunie, se ridică la peste 1,3 milioane de euro.
Lanțul românesc de fast food FRYDAY, fondat de antreprenorul sucevean Lucian Florea, a ajuns la nouă restaurante și a finalizat anul trecut cu afaceri de 28,6 milioane de lei (5,7 mil. euro), nivel dublu față de anul anterior.
Cel mai recent restaurant a fost deschis în Vaslui, un restaurant de tip drivethru care activează pe zona de burgers and fries (cartofi prăjiți și burgeri) și care este în competiție directă cu principalii jucători din piață.
„Investiția s-a ridicat la peste 1,5 milioane euro, fiind desfășurat pe o suprafață de 1400 de mp de teren și 300 de mp de clădire“, a spus Lucian Florea, fondatorul lanțului.
Compania Albina Restaurante, care operează brandul FRYDAY, a raportat in 2022 o cifră de afaceri de 13 milioane de lei și un profit net de 1,1 milioane de lei, la 32 de angajați, potrivit mfinante.ro.
„Următorul sprint va fi deschiderea a trei noi restaurante în doar 60 de zile, prin urmare vom deschide în intervalul 25 aprilie – 27 iunie trei unități în trei mall-uri din România, în Pitești, Galați și Sibiu, cu o investiție de peste 1,3 milioane de euro“.
El spune că obiectivul este ca până la final de an să ajungă la 15 unități cu o prezența în orașe noi, precum Galați, Pitești, Sibiu, Cluj, Constanța, dar și cu noi unități în orașe în care compania este prezentă deja, precum Timisoara și București.
„Anul 2024 este un an în care vom apasă pedala accelerației și pe care îl proiectăm cu o creștere a cifrei de afaceri de peste trei ori față de 2023, având un forecast de peste 70 de milioane de lei pe bilanțul din acest an“.
Lanțul de restaurante are unități situate în mall-urile din București, Iași, Timișoara, Târgu Mureș, Oradea, Alba Iulia, Craiova și Arad, dar și restaurante stradale, cu drive thru.
„Consolidarea resurselor de middle și top management reprezintă o prioritate pentru mine că antreprenor și mă voi focusa în recrutarea de tip headhunting având în vedere planul extrem de agresiv în zona expansiunii pentru 2025, unde ca obiectiv în zona de deschidere de noi locații există o cifra clară: o locație pe luna (12 locații în 2025)“.
Lucian Florea mai deține și business-ul Autoalbina, în zona de nord a țării, care se ocupă de comercializarea pieselor auto. Din acest bussiness, deschis în 2012, a finanțat afacerea cu restaurante Fryday, apelând și la credite bancare.
Pe piața locală de fast-foost sunt prezenți giganții internaționali McDonald’s, KFC, Burger King sau Taco Bell, dar și conceptele locale Spartan sau Mesopotamia și șaormeriile de cartier.
Românul care a creat lanțul de restaurante care se luptă cu giganții KFC și McDonald’s anunță că a ajuns la nouă unități și mai deschide încă trei
