Românii sunt printre cei mai activi utilizatori ai rețelelor de socializare din Europa



Românii sunt printre cei mai activi utilizatori ai rețelelor de socializare, deși rata de penetrare a internetului este de doar 32% în țara noastră, comparativ cu 85% în Olanda, potrivit studiului MCDC, realizat de IAB Europe.
Concluziile raportului MCDC (Marketers & Consumers, Digital & Connected) se bazează pe un sondaj realizat pe un eșantion format din 32.000 de utilizatori de internet din 16 țări, afiliate rețelei IAB Europe.
Cercetarea a avut ca obiectiv studierea comportamentului online, pentru a furniza advertiserilor informații relevante despre internauți.
Deși rata de penetrare a internetului în Europa de Est este sub cea din țările din Europa Centrală, cercetarea a arătat că utilizatorii de internet est-europeni sunt mai activi pe rețelele de socializare. Astfel, potrivit MCDC, 59% dintre internauții chestionați din Europa de Est și-au actualizat profilul pe rețelele de socializare în ultima lună, comparativ cu media continentală de 52%. Ungaria are cea mai ridicată rata de implicare, cu 65%, urmată de România, cu 61%, și Polonia, cu 56%
În plus, cei din Europa de Est petrec mai mult timp într-o sesiune online, 33% folosind web-ul pentru trei ore sau chiar mai mult. De asemenea, ei sunt mai dispuși să accepte intermedierea când fac achiziții online, ponderea celor care cumpără bunuri de la alți utilizatori fiind mai mare decât a celor care le achiziționează de pe site-uri de comerț electronic.
Rata penetrării internetului variază în intervale largi în Europa, de la 85% în Olanda, la 32% în România.
Rezultatele arată că apetitul pentru divertismentul online este foarte mare în Europa de Est. Astfel, 49% dintre cei intervievați în Ungaria, Polonia și România se uită la TV sau la conținut video online, 44% ascultă radioul în timp real pe internet, 31% descarcă muzică și 27% se joacă sau pariază online.