Eurobarometru

Românii sunt nemulțumiți de curățenia din gări și din trenuri



Românii sunt nemulțumiți de curățenia din gări și din trenuri
Românii sunt nemulțumiți de curățenia din gări și din trenuri

Peste 50% dintre români și-au exprimat nemulțumirea față de curățenia din trenuri și din gări, în timp ce 43% nu sunt satisfăcuți de frecvența circulației acestor mijloace de transport, arată datele unui Eurobarometru publicat ieri.
Studiul, care a luat în considerare opiniile a 26.000 de europeni, a fost realizat cu scopul de a analiza nivelul de satisfacție, în rândul călătorilor din UE, cu privire la serviciile interne de transport feroviar, inclusiv trenurile propriu-zise, gările și accesibilitatea pentru persoanele cu mobilitate redusă.
Astfel, 50% dintre români s-au declarat nemulțumiți de curățenia din gări, în timp ce doar 29% sunt mulțumiți. Italienii sunt cei mai nemulțumiți europeni de calitatea curățeniei în gări – 54%.
Nici în ceea ce privește curățenia din vagoane și din WC-uri românii nu s-au arătat mulțumiți. 53% dintre respondenți nu sunt mulțumiți de calitatea curățeniei, fiind devansați la nivelul de insatisfacție doar de italieni – 59%. La polul opus, se află finlandezii, irlandezii și britanicii.
Referitor la informațiile despre mersul trenurilor, 57% dintre români sunt mulțumiți, dar nivelul este în scădere cu 5% față de Eurobarometrul din 2011. Totodată, 62% susțin că sunt mulțumiți de modul în care pot cumpăra bilete.
În schimb, 43% dintre români nu sunt satisfăcuți de frecvența circulației trenurilor, spre deosebire de britanici – mulțumiți în proporție de 67% și luxemburghezi – 75%.
41% dintre respondenții din România sunt mulțumiți de punctualitatea și fiabilitatea trenurilor, în timp ce 35% au o opinie contrară.
În ceea ce privește furnizarea informațiilor în timpul călătoriei, în special când este vorba de întârzieri, 38% dintre români și-au exprimat nemulțumirea, iar 36% s-au declarat satisfăcuți.
Când vine vorba însă de accesul cu biciclete în tren, 28% dintre români s-au declarat nemulțumiți de condițiile oferite, situându-se pe penultimul loc, după Franța – 24% și Germania – 20%. De asemenea, 32% dintre ei susțin că există cel puțin un motiv care îi împiedică să circule cu trenul, precum dificultatea de a ajunge la stație, inaccesibilitatea sau lipsa de asistență din partea personalului.
Referitor la accesibilitatea stațiilor și a platformelor feroviare, numărul nemulțumiților este relativ egal cu cel al celor care nu au nimic de reproșat în acest sens: 36% față de 32%. În schimb, 39% reclamă modul deficient privind accesul în tren.
62% dintre respondenții din România au precizat că au mers, cel puțin o dată, cu un tren internațional, național sau regional, față de 67% media europeană.



Recomandări

Polițiștii i-au avertizat pe tineri, timp de o săptămână, privind „Selfie-ul pe tren”, o nebunie care a provocat doi morți și doi răniți grav în județul nostru

Polițiștii i-au avertizat pe tineri, timp de o săptămână, privind „Selfie-ul pe tren”, o nebunie care a provocat doi morți și doi răniți grav în județul nostru

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu