Românii preferă mașinile cu opționale care oferă confort, vest-europenii aleg siguranța



Cei mai mulți dintre românii care cumpără o mașină aleg o versiune echipată cu opționale care îmbunătățesc confortul sau aspectul vehiculului, în timp ce clienții din vestul Europei preferă dotări care țin de siguranță și utilitate, potrivit importatorilor de mașini din România.
Astfel, dacă românii optează pentru echipamente precum climatizare, asistență la parcare, faruri cu xenon, scaune încalzite, cotiere și sisteme audio sofisticate, vest-europenii se orientează mai mult către suplimentarea elementelor de securitate rutieră, precum creșterea numărului de airbag-uri și sistemele de asistare a șoferului.
De asemenea, comparativ cu România, în țările vestice se pune mai mult accent pe versiuni de automobile cu emisii de dioxid de carbon reduse și utilitate sporită.
„Principalele dotari opționale comandate de clienții români sunt farurile cu xenon, vopsea metalizată, jante aliaj, volan multifuncțional, scaune încalzite, tapiserie din piele, asistență la parcare, instalație de sunet cu cititor de MP3, etc. În țările vestice sunt preferate mașinile cu emisii de noxe reduse, siguranță și utilitate sporite”, au declarat reprezentanții importatorului mărcii Audi.
De asemenea, distribuitorul Volkswagen spune că în vestul Europei sunt preferate mașini fără climatizare sau sisteme audio cu display mare, în schimb cea mai mare parte dintre clienți optează pentru echipamente de navigație și cârlig de remorcare, elemente care nu se regasesc pe lista de priorități ale românilor.
Costructorii auto livrează distribuitorilor automobile care în versiunea standard sunt deja echipate cu un anumit grad de dotări, în funcție de marcă și model.
Astfel, sumele plătite de români pentru opționale diferă foarte mult de la marcă, model și grad de echipare.
Clienții Honda cheltuiesc în medie pe opționale 200 de euro, în timp ce cumpărătorii mărcilor Skoda, Alfa Romeo și Fiat plătesc 900-1.000 de euro.
În cazul mărcilor cu o ofertă mai mare de modele, prețurile la opționale variază între 500 și 10.000 euro pentru Volkswagen și Seat. Costul mediu de echipare suplimentară al mărcii Audi este de 7.500 de euro.
În cazul Alfa Romeo, 10% dintre clienți cumpără versiuni fără dotări în plus, iar 40-50% aleg variantele full option. Clienții Fiat preferă aproape în totalitate versiunile standard.
Aproximativ 2% dintre clienții Audi aleg versiuni fără îmbunătățiri, iar 20% achiziționează varinate full option, în timp ce 7% din vânzările Seat reprezintă mașini complet echipate.