Peste jumătate dintre români cumpără haine pentru reprezentativitatea mărcii, procent cu mult mai ridicat decât în țări europene ca Spania, Polonia sau Belgia, potrivit unui studiu realizat de compania germană de cercetare GfK.
Românii cumpără haine în principal pentru marca acestora în proporție de 52%, situându-se pe primul loc în Europa.
În Italia și Grecia procentul este similar cu cel din România, fără însă a-l depăși. Astfel, 51% dintre greci cumpără haine pentru marcă, în timp ce procentul din Italia este de 50%, iar în Franța de doar 29%. În Spania, Belgia și Polonia, ponderea celor pentru care criteriul cel mai important în alegerea hainelor este marca variază între 21% și 27%.
Studiul a fost realizat în luna aprilie a acestui an, în 19 țări din Europa și în SUA.
Respondenții au indicat că cel mai popular motiv pentru achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte este necesitatea, invocat de 82% dintre europeni și 77% dintre americani.
Românii cumpără haine pentru că au nevoie în proporție de 86%, procent mai mare decât în Italia – 68%, dar sub nivelul din Turcia – 97% sau Olanda – 91%.
Potrivit studiului, 77% dintre români cumpără haine când pot beneficia de reduceri, fiind întrecuți în Europa doar de greci, cu un procent de 82%.
Plăcerea de a avea articole noi de îmbrăcăminte se află pe locul trei în topul motivelor care duc la achiziționarea articolelor de îmbrăcăminte, fiind cel mai des invocat de cehi (83%), greci și finlandezi (82%) și români (77%).
Datele studiului arată că 67% dintre români cumpără haine în funcție de țara unde au fost produse, în timp ce 50% cumpără mânați de impuls.
Respondenții români au indicat că cel mai puțin popular motiv pentru care ar cumpăra haine este dorința de a fi în pas cu tendințele modei (48%), tendință confirmată și de respondenții din celelalte țări.
Grupul german GfK reste specializat în cercetarea de piață în domenii precum retail, tehnologie, media sau sănătate și deține peste 130 de companii, în circa 70 de țări.



