Sondaj

Românii folosesc Internetul în special pentru informații și e-mail, mai puțin pentru jocuri



Majoritatea românilor utilizează Internetul pentru a afla informații cu ajutorul motorului de căutare Google, pentru a primi sau trimite e-mailuri și pentru a citi știri, fiind interesați într-o măsură mai mică de jocurile online și accesarea rețelelor sociale, potrivit GfK România.
Acestea sunt concluziile unui studiu Omnibus realizat de GfK România privind obiceiurile de utilizare a Internetului.
„Studiul și-a propus să afle care sunt principalele trei activități desfășurate de internauții români. Rezultatele arată că 62% dintre utilizatorii de Internet sunt persoane curioase cărora le place să se documenteze, de aceea caută diferite informații pe Google”, se arată într-un comunicat al firmei de cercetare.
Următoarele pe listă sunt primirea sau trimiterea de e-mailuri, funcție utilizată de 58% dintre respondenți, și citirea știrilor – 55%.
Vârsta este un factor important de diferențiere în ceea ce privește activitățile desfășurate pe Internet.
„Pentru tinerii sub 25 de ani muzica este o activitate la fel de importantă ca și citirea știrilor. Astfel, 49% au declarat că ascultarea sau descărcarea de muzică reprezintă una dintre cele trei activități desfășurate, față de 42% care urmăresc știrile pe Internet”, se menționează în comunicat.
Vizualizarea știrilor pe Internet este practicată mai ales de persoanele cu vârsta între 35 și 55 de ani, 72% considerând că aceasta este una dintre cele mai importante trei activități, față de 54% dintre persoanele între 25 și 35 de ani și 42% dintre tinerii sub 25 de ani.
În același timp, vizionarea de filme sau urmărirea unor programe TV pe Internet este o activitate preferată mai ales de persoanele sub 34 de ani. Rezultatele studiului arată că 27% dintre tinerii sub 24 de ani și 21% dintre persoanele între 25 și 34 de ani plasează această activitate între primele trei, față de doar 9% persoane între 35 și 54 de ani.
Activitățile web 2.0 sunt în continuare în zona de nișă în România, având în vedere că 13% dintre persoanele intervievate așează blog-urile între cele mai importante trei activități pe Internet, 10% jocurile on-line și numai 6% accesarea rețelelor sociale.
Studiul a fost realizat în luna septembrie pe un eșantion național de 338 de utilizatori de Internet.
GfK România este parte a grupului GfK, cu 150 de sucursale în 100 de țări de pe cinci continente. Grupul este una din cele mai mari organizații de cercetare de piață din lume.



Recomandări

Mobilizare impresionantă pentru stoparea transformării Casei de Cultură din Câmpulung în spații comerciale și reluarea activităților culturale

Casa de Cultură Câmpulung Moldovenesc - ilustrată ca spațiu de închiriat, în petiția Declic
Casa de Cultură Câmpulung Moldovenesc - ilustrată ca spațiu de închiriat, în petiția Declic

„În cercetare, motivația vine din recunoaștere, din dialog, din convingerea că munca și efortul tău au impact”

„În cercetare, motivația vine din recunoaștere, din dialog, din convingerea că munca și efortul tău au impact”
„În cercetare, motivația vine din recunoaștere, din dialog, din convingerea că munca și efortul tău au impact”

Elevi și profesori, instruiți pentru un mediu sigur, la Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mareˮ din Cajvana

Elevi și profesori, instruiți pentru un mediu sigur, la Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mareˮ din Cajvana
Elevi și profesori, instruiți pentru un mediu sigur, la Liceul Tehnologic „Ștefan cel Mareˮ din Cajvana

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: Considerente teoretice și empirice privind procesul de convergență și evoluția cursului real de schimb din perspectiva efectului Balassa-Samuelson

Patru Certificate Naționale de Calitate eTwinning pentru Liceul Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni

Patru Certificate Naționale de Calitate eTwinning pentru Liceul Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni
Patru Certificate Naționale de Calitate eTwinning pentru Liceul Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni

Denisa Puițău, fata care a întors toate scaunele la ”Vocea României” și pentru care s-a folosit ”butonul magic”

Denisa Puițău, fata care a întors toate scaunele la ”Vocea României” și pentru care s-a folosit ”butonul magic”
Denisa Puițău, fata care a întors toate scaunele la ”Vocea României” și pentru care s-a folosit ”butonul magic”