Sondaj

Românii folosesc Internetul în special pentru informații și e-mail, mai puțin pentru jocuri



Majoritatea românilor utilizează Internetul pentru a afla informații cu ajutorul motorului de căutare Google, pentru a primi sau trimite e-mailuri și pentru a citi știri, fiind interesați într-o măsură mai mică de jocurile online și accesarea rețelelor sociale, potrivit GfK România.
Acestea sunt concluziile unui studiu Omnibus realizat de GfK România privind obiceiurile de utilizare a Internetului.
„Studiul și-a propus să afle care sunt principalele trei activități desfășurate de internauții români. Rezultatele arată că 62% dintre utilizatorii de Internet sunt persoane curioase cărora le place să se documenteze, de aceea caută diferite informații pe Google”, se arată într-un comunicat al firmei de cercetare.
Următoarele pe listă sunt primirea sau trimiterea de e-mailuri, funcție utilizată de 58% dintre respondenți, și citirea știrilor – 55%.
Vârsta este un factor important de diferențiere în ceea ce privește activitățile desfășurate pe Internet.
„Pentru tinerii sub 25 de ani muzica este o activitate la fel de importantă ca și citirea știrilor. Astfel, 49% au declarat că ascultarea sau descărcarea de muzică reprezintă una dintre cele trei activități desfășurate, față de 42% care urmăresc știrile pe Internet”, se menționează în comunicat.
Vizualizarea știrilor pe Internet este practicată mai ales de persoanele cu vârsta între 35 și 55 de ani, 72% considerând că aceasta este una dintre cele mai importante trei activități, față de 54% dintre persoanele între 25 și 35 de ani și 42% dintre tinerii sub 25 de ani.
În același timp, vizionarea de filme sau urmărirea unor programe TV pe Internet este o activitate preferată mai ales de persoanele sub 34 de ani. Rezultatele studiului arată că 27% dintre tinerii sub 24 de ani și 21% dintre persoanele între 25 și 34 de ani plasează această activitate între primele trei, față de doar 9% persoane între 35 și 54 de ani.
Activitățile web 2.0 sunt în continuare în zona de nișă în România, având în vedere că 13% dintre persoanele intervievate așează blog-urile între cele mai importante trei activități pe Internet, 10% jocurile on-line și numai 6% accesarea rețelelor sociale.
Studiul a fost realizat în luna septembrie pe un eșantion național de 338 de utilizatori de Internet.
GfK România este parte a grupului GfK, cu 150 de sucursale în 100 de țări de pe cinci continente. Grupul este una din cele mai mari organizații de cercetare de piață din lume.