Românii folosesc în medie doar un prezervativ pe an, de două ori mai puțin decât ungurii și de șapte ori sub media din Marea Britanie, valoarea totală a pieței fiind de 10,3 milioane de euro în 2010, potrivit datelor furnizate MEDIAFAX de Reckitt Benckiser, deținătorul brandului Durex.
Anul trecut s-au vândut 21,6 milioane de prezervative, în scădere cu 10% comparativ cu anul precedent. Astfel, consumul mediu anual în România este de un prezervativ la un locuitor, față de 2,45 de bucăți în Polonia, de două bucăți în Ungaria și șapte în Marea Britanie.
Reprezentanții Durex, brand care are o cotă de piață de peste 60%, estimează pentru acest an o creștere cu aproape 9% a vânzărilor de prezervative, la 23,5 milioane de bucăți.
„Practic, în acest an putem vorbi despre o revenire a pieței la nivelul anului 2009, după scăderea care a avut loc anul trecut. În iulie și august se observă o ușoară creștere a pieței, dar nu putem vorbi de schimbări semnificative pe parcursul anului”, a declarat agenției MEDIAFAX Alina Lungulescu, director de marketing la Reckitt Benckiser pentru zona Balcanilor.
Piața lubrifianților sexuali este încă slabă în România, cu 167.000 de unități vândute anul trecut, care au însumat 2,3 milioane de lei (540.000 de euro).
„Acesta este un segment cu potențial și estimăm o creștere a acestuia în 2011 cu aproximativ 30%”, a mai spus Alina Lungulescu.
Durex concurează cu brandul Love Plus, reprezentat pe plan național de către firma PSI România, ai cărei reprezentanți nu au dorit să furnizeze informații despre piață.