Românii cu mașini înmatriculate în alte state inclusiv Bulgaria pot circula doar 90 de zile



Șoferii cu domiciliul în România nu vor mai putea conduce mașini înmatriculate în alte state, inclusiv în Bulgaria, decât pentru o perioadă de 90 de zile și nu mai mult de trei luni pe an, prevede un proiect de act normativ pentru modificarea legii circulației pe drumurile publice.
„Autovehiculele și remorcile înmatriculate în alte state deținute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul, reședința ori rezidența în România nu pot fi conduse pe drumurile publice decât pe o perioadă de maxim 90 de zile de la data dobândirii titlului și nu mai mult de 90 de zile într-un an calendaristic”, prevede proiectul de modificare a legii circulației pe drumurile publice, pus în dezbatere publică de Ministerul Administrației și Internelor.
Excepție de la prevederile acestui articol fac autovehiculele înmatriculate pe numele persoanelor care le conduc în România, cele de transport rutier public de mărfuri ori transport în regim de închiriere sau serviciu de închiriere, conduse de persoane fizice în aflate în raporturi juridice de muncă cu persoanele pe numele cărora sunt înmatriculate acestea și cele utilizate în baza unui contract de leasing.
Modificările actului normativ vin în contextul în care, după aderarea României la Uniunea Europeană numărul autoturismelor înmatriculate în alte state care circulă pe teritoriul României a crescut simțitor, se arată în expunerea de motive a actului normativ de modificare a legii circulației pe drumurile publice.
„Fenomenul a devenit mai pregnant în ultimii doi ani, când, cetățenii români au indentificat posibilitatea înmatriculării facile cu costuri mici a autovehiculelor pe numele unor persoane fizice sau juridice în special din Republica Bulgaria”, arată expunerea de motive a actului normativ.
„Utilizatorii unor astfel de vehicule înmatriculate în alte state sunt tentați să încalce în mod frecvent normele rutiere și chiar să comită accidente de circulație și să părăsească locul faptei mizând pe dificultățile întâmpinare de autorități pentru identificarea și sancțiunarea sau tragerea lor la răspundere”, se mai arată în document, precizându-se că, în 2009, în peste 10 la sută din accidentele grave au fost implicate mașini înmatriculate în Bulgaria sau în străinătate.