Românii au cumpărat anul trecut dulciuri de 270 milioane euro



Foto: ALAMY
Foto: ALAMY

Valoarea vânzărilor pe piața dulciurilor s-a situat anul trecut la circa 924,5 milioane lei (aproximativ 277 mil. euro), în avans cu 27,4% față de anul anterior, tabletele de ciocolată menținându-se pe primul loc în preferințele consumatorilor, potrivit firmei de cercetare de piață Nielsen.
În 2006, piața totală a dulciurilor, care include tablete, praline, batoane, drajeuri, toate din ciocolată, produse pe bază de zahăr (bomboane, dropsuri, drajeuri, jeleuri), napolitane învelite în ciocolată, cremă de ciocolată și figurine de ciocolată, a atins valoarea de aproximativ 725,65 milioane de lei (circa 205,8 milioane de euro).
Ciocolata, în topul preferințelor.
Și anul trecut tabletele din ciocolată au rămas pe primul loc în topul preferințelor consumatorilor români, cu vânzări de peste 392 milioane de lei, în creștere cu 10%. Pe locul următor s-au aflat pralinele, cifrate la 132,6 milioane de lei, cu 47,8% peste nivelul din anul precedent, conform datelor companiei Nielsen.
Pe segmentul tabletelor, lider a fost ciocolata cu lapte, cu o pondere de 83,4% în volum, în scădere totuși cu 0,5 puncte procentuale. În ceea ce privește pralinele, cea mai mare cotă de piață, de 18,6% a fost înregistrată de pralinele asortate, în avans cu 2,8 puncte procentuale.
Următoarele două locuri în topul vânzărilor sunt deținute de batoanele de ciocolată, cu un avans de 69,4% în valoare, apropiindu-se de 100 milioane de lei, și de către napolitanele învelite în ciocolată care au atins nivelul de 87 milioane de lei, în creștere cu 17,9%.
Din rândul batoanelor, românii le-au ales preponderent pe cele cu gramaj mai mic de 100 de grame, care au avut o cotă de 95%, în creștere de 0,4 puncte procentuale. Aceeași tendință s-a remarcat și în cazul napolitanelor.
Din punct de vedere valoric, vânzările napolitanelor învelite în ciocolată au devansat anul trecut figurinele de ciocolată, bomboanele și dropsurile.
Astfel, piața totală a figurinelor de ciocolată a fost anul trecut de 57,2 milioane de lei, în avans cu 47,5% . Pe de altă parte, românii au cheltuit anul trecut mai puțini bani pe bomboane, aproximativ 41,6 milioane de lei, în scădere cu 3,2%.
În schimb, vânzările de dropsuri au totalizat 35,2 milioane de lei, această categorie având cea mai mare creștere valorică din totalul pieței de dulciuri, de 118,3%.
Bomboanele de mentă.
Creșteri ale vânzărilor au fost consemnate și pe segmentele de cremă din ciocolată și jeleuri, în condițiile în care pe ultimele locuri în preferințele românilor s-au aflat drajeurile.
Din punct de vedere al volumului, în categoria figurinelor din ciocolată, dulciurile sezoniere, cum sunt cele de Paște și Crăciun, au condus în top, cu o pondere de 46%, în coborâre însă cu peste șapte puncte procentuale.
În rândul bomboanelor și dropsurilor, cele mentolate au rămas preferatele consumatorilor, cu cote de piață de 19,7%, respectiv 21,8%.
Cele mai gustate jeleuri au rămas cele asortate, care au ajuns la o cotă de piață volumică de 35,92%, în scădere cu 8,26 puncte procentuale față de anul anterior
În general, cea mai mare parte a vânzărilor de dulciuri s-a realizat anul trecut în magazinele alimentare, acestea fiind urmate de hiper și supermarketuri.
Raportat pe tipuri de produse, din punct de vedere al volumului, bomboanele au deținut cea mai mare pondere a vânzărilor în magazinele alimentare, în timp ce crema de ciocolată a avut cel mai ridicat procent pe categoria de hipermarketuri și supermarketuri.