Românii au consumat în ultimul an mai multe medicamente fără rețetă decât media mondială



România are o dinamică specială în domeniul medicamentelor vândute fără prescripție medicală (OTC), cu o creștere a pieței de 12,1 la sută în ultimul an, față de cea înregistrată la nivel mondial, de 5,7 la sută. A doua ediție a workshop-ului „Nicholas Hall’s OTC masterclass”, dedicat profesioniștilor din industria farmaceutică, a avut loc la București, la sfârșitul săptămânii trecute.
Concluziile seminarului arată că fiecare persoană are simptome de boală, în medie, 18 zile dintr-un an. OTC-urile ocupă primul loc în preferința oamenilor privind timpul alocat tratamentului. Din cele 18 zile, timp de cinci zile pacienții fac tratament cu OTC-uri, trei zile cu medicamente cu prescripție medicală, tot aproximativ trei zile se tratează cu remedii naturiste, iar o săptămână nu iau nimic, a mai reieșit din studiu.
Profesioniștii din industria de automedicație trebuie să se adapteze rapid noilor condiții economice mondiale cu efecte directe în marketarea produselor lor în România. În cadrul masterclass-ului, s-au pus în evidență tendințe în marketarea anumitor OTC-uri care balansează între medical și stil de viață, cu accent pus pe cultura locală și decizia cumpărătorului, care nu este influențat doar de medic.
Lipsa de timp este un element specific omului modern, ca și stresul și nevoia de întreținere a sănătății. În consecință, pentru a deține controlul propriei stări de sănătate, consumatorii au nevoie de produse la îndemână oricând și foarte rapid, fără să viziteze doctorul.
OTC este un termen preluat din limba engleză, termenul provenind din inițiale expresiei „over the counter”, adică medicamente fără prescripție medicală. Din acestea, cele mai importante segmente sunt medicamentele pentru răceală și gripă, analgezicele (produsele contra durerii), vitaminele și mineralele, hepato-tonicele si protectoarele pentru ficat și remediile pentru circulație periferică.