Numărul unic de urgență 112 a fost apelat de 4,8 milioane de ori în primul trimestru, apeluri din care 25,9% au fost reale și 74,1% false, cele mai multe fiind transferate către Ambulanță, conform datelor furnizate de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).
Astfel, 64,7% dintre apeluri către numărul unic de urgență au fost transferate către ambulanță, 23,54% către Poliție, 10,3% către Pompieri și SMURD, iar 0,91% către Jandarmerie.
Din punct de vedere al apelurilor false, cele mai multe au provenit din județele Covasna, Harghita și Bacău. Majoritatea apelurilor false și abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice și sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay.
„Urmare constatărilor făcute de către autoritățile statului, 904 cetățeni au fost sancționați conform legii pentru apeluri false și abuzive către numărul 112. Cele mai multe sancțiuni au fost aplicate în județele Gorj, Dâmbovița, București și Suceava”, se arată în comunicatul STS.
Date cu privire la convorbirile efectuate prin sistemul 112, potrivit legii, au fost solicitate STS de 69 cetățeni. Alte 210 de astfel de solicitări au fost din partea unor autorități ale statului (Poliție, Pompieri, Ambulanță, Jandarmerie, tribunal, parchet, etc).
Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 a devenit operațional în România în aprilie 2005. Numărul 112 este gratuit și poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România și întreaga Uniune Europeană.
Românii au apelat 112 de 4,8 milioane ori în primul trimestru; 74% dintre apeluri au fost false
