Românii au alocat circa 18 milioane euro pentru sejururile de Paște și 1 Mai în țară sau străinătate



Aproape 95.000 de români au cumpărat pachete turistice pentru perioada sărbătorilor de Paște și 1 Mai, în stațiuni din țară sau din străinătate, valoarea totală a cheltuielilor ridicând-se la aproximativ 18,2 milioane de euro, potrivit datelor Federației Patronatului din Turismul Românesc (FPTR).
Astfel, 76.500 de turiști au ales sejururile în destinații interne, de aproape patru ori mai mulți decât cei care au optat pentru un Paște și un 1 Mai în alte țări.
Valoarea totală a pachetelor din stațiunile locale se ridică la 39,5 milioane lei (11 milioane euro), în timp ce prețul mini-vacanțelor în străinătate va totaliza 7,26 milioane euro.
„În turismul intern, cele mai solicitate stațiuni au fost cele de pe Valea Prahovei, unde gradul de ocupare a ajuns la 90%, dar și în celelalte stațiuni montane cererea a fost mare, ocupându-se 70-80% din capacitatea totală de cazare”, se arată într-un comunicat al FPTR transmis joi MEDIAFAX.
Aproximativ 20.000 de români au cumpărat sejururi la munte în perioada Paștelui, în timp ce agroturismul a fost solicitat de circa 18.000 de turiști, locurile din zonele cu tradiție fiind ocupate integral.
Pe litoral, vor fi prezenți în această perioadă peste18.000 de turiști români, în timp ce în restaurantele din București și din marile orașe vor lua masa de Paște aproximativ 10.000 de persoane.
„Față de anul trecut se constată o creștere de aproximativ 15% a numărului de turiști din perioada sărbătorilor de Paști și 1 Mai, fără a pune la socoteală și turiștii individuali care nu au apelat la turismul organizat sau vor pleca la rude. Numărul acestora nu poate fi estimat”, apreciază FPTR.
Prețul mediu al unui sejur se ridică la 600 de lei în stațiunile montane, 700 de lei în zona rurală, 500 de lei în Deltă, 400 de lei pe litoral, în timp ce tariful pentru masa festivă este, în medie, de 120 de lei.
În ceea ce privește ofertele externe, în acest an au apărut pe piața românească noi destinații, precum insulele grecești Thassos și Zakinthos, dar și Portugalia, pe care reprezentanții industriei turistice o consideră destinația anului 2008.
În Grecia, prețul mediu al unui sejur de 5-7 zile este de 100-400 de euro, în Bulgaria, de 125 de euro, în Turcia, de 450 de euro, iar în Israel media ajunge la 800 de euro.
Unele destinații, cum ar fi insulele grecești, Cipru, Malta, Egipt și circuitele europene, deși mai scumpe, au o rată de creștere a cererii mai mare decât media. Alte destinații înregistrează însă scăderi, în această categorie intrând Bulgaria și Italia.
Numărul turiștilor care pleacă din țară în această perioadă se va majora cu circa 20%.