Sala de Arte „Elena Greculesi” a Bibliotecii Bucovinei „I.G. Sbiera” din municipiul Suceava a găzduit luni evenimentul lansării numărului dedicat județelor Suceava și Neamț al revistei „România – Turism și…!”, publicație lunară care, așa cum specifică editorii, „își propune să contribuie la cunoașterea României în Europa și în întreaga lume”.
O inițiativă de familie exclusiv privată
Publicația, care apare astfel cu cel de-al doilea număr, tipărit trilingv (română-engleză-franceză), reprezintă o inițiativă de familie exclusiv privată, fiind editată de Ioan Țonea și fiul său Dan Marius Țonea.
Având ca parteneri instituționali pentru județul Suceava Primăria municipiului Suceava și Biblioteca Bucovinei „I.G. Sbiera”, revista oferă un bogat și divers material documentar, care vizează municipiul reședință de județ și o serie de repere turistice din perimetrul bucovinean.
„Un proiect ultra-liberal”
Reliefând faptul că „din păcate, România nu se bucură de o imagine bună în Europa și în lume”, scriitoarea Angela Furtună, PR & Marketing Cultural la Biblioteca Bucovinei „I.G. Sbiera”, (care a oferit pentru editarea acestui număr imagini din fondul și arhiva personală) a semnalat faptul că editorii înfăptuiesc prin demersul de promovare a imaginii țării „un gest de noblețe și de patriotism autentic”.
„Un proiect ultraliberal”, a subliniat ea, pus în practică de „oameni cu inițiativă, care fac parte dintre cei care construiesc societatea civilă”.
„Să vă dea Dumnezeu viață lungă, sănătate și putere să puteți vedea toată țara!”
Ioan Țonea, fost militar de carieră, îndrăgostit de frumusețile țării, semnala încă din primul număr al revistei (în care făcea o prezentare generală a României) că „în orice zonă a țării ai merge, vei putea admira un peisaj de neuitat, sau o rezervație naturală în care se adăpostesc animale rare sau unice în Europa”.
„Dacă se spune că după ce ai văzut Roma poți să mori – a precizat el – eu aș face, în privința României, următoarea urare: Să vă dea Dumnezeu viață lungă, sănătate și putere să puteți vedea toată țara!”.
Un vector de promovare a imaginii României
Deși editorii s-au adresat atât Ministerului Turismului, cât și Ministerului de Externe pentru a-i sprijini în difuzarea revistei, care este un vector de promovare a imaginii României, nu s-au bucurat de interes din partea acestor ministere.
Prin găsirea unor parteneri instituționali, publicația ar putea fi achiziționată și distribuită prin Centrele de Informare Turistică existente în fiecare județ.