România a fost singura piață unde vânzările Dacia au scăzut în primul semestru, în timp ce pentru toate celelalte mari zone unde marca este comercializată au fost raportate creșteri semnificative.
Cererea pentru autovehiculele Dacia s-a diminuat cu 10,1% în primul semestru al acestui an în România, la 56.400 de unități, ceea ce a determinat reducerea cu 6,7 puncte procentuale a cotei de piață a mărcii, la 42,7%, potrivit raportului financiar pentru primul semestru al Renault, grupul care deține constructorul auto de la Pitești.
Reprezentanții Renault motivează reducerea vânzărilor prin faptul că potențialii clienți ai modelului Logan au așteptat decizia autorităților române referitoare la continuarea programului de înnoire a parcului auto prin acordarea primei de casare.
Scăderea cu 39,1%, la 6.600 de unități, a cererii pentru vehiculul comercial Pick-up, aflat spre sfârșitul producției, a contribuit, de asemenea, la diminuarea vânzărilor totale în România.
Din momentul lansării modelului Logan, în luna septembrie a anului 2004, și până la sfârșitul lunii iunie 2006, Automobile Dacia a produs peste 250.000 de unități, din care peste 158.000 au fost comercializate pe piața românească.
Potrivit raportului, vânzările Dacia au avansat în primele șase luni cu 9,5%, la aproape 75.400 unități, în regiunea Euromed, care cuprinde 25 de țări europene și 10 state din nordul Africii și Orientul Apropiat.
În Europa Occidentală, cererea pentru Dacia Logan, singurul model al constructorului prezent pe această piață, a crescut spectaculos, cu peste 145%, la 26.570 de unități, din care mai mult de 11.400 unități au fost distribuite în Franța.
La nivel mondial, vânzările Dacia au urcat cu 28,2%, totalizând 103.374 unități.
Vânzările totale ale Renault s-au diminuat cu 3,2% în primul semestru al acestui an, coborând la 1,3 milioane unități, ca urmare a reducerii cererii pe piața europeană.





