România, între țările fără sistem de localizare a apelantului către 112



România nu are încă un sistem de localizare a apelantului către serviciul 112. Foto: MEDIAFAX
România nu are încă un sistem de localizare a apelantului către serviciul 112. Foto: MEDIAFAX

România figurează în continuare printre cele șase state care nu au un sistem de localizare a apelantului în cazul telefoanelor către serviciul 112 efectuate din rețelele mobile, iar autoritățile de la București nu au transmis încă date privind timpii de reacție la apeluri, a anunțat, ieri, Comisia Europeană (CE).
Potrivit unui comunicat CE dat publicității ieri, șase țări se confruntă cu lipsa unui sistem de localizare a apelantului în cazul telefoanelor către 112 efectuate din rețelele mobile din Italia, Lituania, Olanda, Polonia, România și Slovacia. Acestea fac, în prezent, obiectul procedurilor privind încălcarea dreptului comunitar, potrivit CE.
România este menționată de asemenea între cele nouă țări care nu au furnizat informații despre timpii de reacție la apelurile către serviciul 112 din momentul stabilirii legăturii, alături de Belgia, Franța, Italia, Cipru, Luxemburg, Malta, Polonia și Slovacia.
De asemenea, România și alte nouă state comunitare sunt menționate de Comisie în categoria țărilor care nu au furnizat informații privind capacitatea centrelor de preluare a apelurilor de urgență 112 de a răspunde în cel puțin o limbă a Uniunii Europene diferită de cea națională sau oficială. Celelalte state menționate la acest capitol sunt Belgia, Irlanda, Italia, Cipru, Letonia, Luxemburg, Polonia, Portugalia și Slovacia.
Anunțul a fost făcut în contextul în care Comisia Europeană își intensifică eforturile pentru promovarea utilizării numărului european gratuit pentru apeluri de urgență 112, în cadrul UE.
CE a anunțat că, începând de ieri, noul site web ec.europa.eu/112 va explica cetățenilor cum se utilizează și la ce servește numărul 112, în special atunci când călătoresc în UE. Site-ul prezintă, de asemenea, modalitățile de funcționare a serviciului 112 în fiecare stat membru, respectiv rapiditatea și limbile în care se răspunde apelurilor.
„Milioane de cetățeni care pleacă în vara aceasta în vacanță trebuie să rețină doar un singur număr pentru apeluri de urgență: 112”, a spus Viviane Reding, comisarul UE pentru telecomunicații.
Comisia Europeană a anunțat, în noiembrie 2007, că a început procedura de infringement împotriva României, pentru a se asigura că numărul de urgență funcționează corespunzător.
Ultimul avertisment a fost transmis la începutul lunii aprilie, Comisia Europeană acordând României un termen de două luni, respectiv până la 4 iunie, pentru rezolvarea problemelor legate de funcționarea sistemului 112.