România așteaptă cu 10% mai mulți turiști britanici în 2011, după lansarea brandului la Londra



Numărul turiștilor britanici în România ar putea crește cu 10% anul viitor, de la 120.000 de persoane, după ce brandul va fi lansat și promovat în Marea Britanie, a declarat Sorin Munteanu, consilierul ministrului Turismului, Elena Udrea, și șeful delegației MDRT la târgul de profil de la Londra.
„Pentru acest an estimăm că numărul vizitatorilor din Marea Britanie va rămâne constant, adică aproximativ 120.000 de persoane, cât au ajuns în România anul trecut”, a spus Sorin Munteanu agenției MEDIAFAX.
El a adăugat că din statisticile britanice, cei 120.000 de vizitatori au cheltuit în România circa 80 de milioane de lire sterline.
„Estimăm că după lansarea brandului la Londra și intensificarea promovării pe această piață, numărul britanicilor va crește cu aproximativ 10% în fiecare din următorii trei ani”, a mai spus Munteanu.
După lansarea brandului turistic la Shanghai, în luna august, și prezentarea acestuia pe piața britanică la începutul lunii noiembrie, noua identitate vizuală a turismului românesc a fost făcută cunoscută și pieței britanice luni, în prima zi a târgului World Travel Market.
Târgul de turism de la Londra, care se desfășoară în perioada 8-11 noiembrie, este cea mai mare manifestare de profil care se adresează exclusiv specialiștilor și reunește peste 5.000 de expozanți din 186 de țări.
„În perioada 2011-2013, investițiile în promovarea turismului românesc pe piața britanică vor fi de ordinul milioanelor de euro. În fiecare an se va investi mai mult de un milion de euro”, a afirmat Munteanu.
Prin comparație, în ultimii cinci ani, investițiile în promovare pe piața din Marea Britanie nu au depășit 50.000 de euro în fiecare an.
După prezentarea de la Londra, brandul turistic al României va fi promovat și la Viena, Paris, Moscova și Munchen, până la sfârșitul acestui an.