Sebastian Dobrincu are 19 ani și a înființat, în SUA, o firmă care sincronizează platformele de social media, aceasta înregistrând un milion de dolari cifră de afaceri. Printre clienții săi sunt mulți artiști, precum Selena Gomez și Justin Bieber.Sebastian Dobrincu a declarat, luni, presei, la Cluj-Napoca, la Techsylvania, eveniment de IT care reunește peste 2.000 de participanți, că aventura sa ca programator a început la vârsta de 8 ani, când a fost fascinat de un fișier cu coduri care generau un joc de calculator.„Povestea mea e rezultatul dorinței de a reuși pe plan profesional, rezultatul muncii de-a lungul anilor. Am început de la 8 ani, cu programarea IT, am continuat apoi cu antreprenoriatul și aș zice că diferența este că mi-am dorit mai mult decât alții, am muncit mai mult decât alții și petreceam zilele de la școală învățând ceea ce fac acum. Evident, atunci când practici ceva mai mult timp, ajungi să și excelezi la un moment dat. Când aveam 8 ani mă jucam un anumit joc pe calculator și am început să umblu prin programele sale și eram fascinat când am dat peste un fișier care avea foarte mult cod. Părea înspăimântător la început, dar am fost determinat să aflu cum funcționează, cum generează codul respectiv jocul pe care îl jucam. Așa am început să învăț despre programare, cum funcționează lucrurile”, a spus Dobrincu. La 11 ani, Sebastian a avut deja primul job plătit, după ce a intrat în legătură cu cel mai mare dealer din SUA de yacht-uri și bărci pe care l-a ajutat să își facă un site.„Am primit 150 de dolari, dar mi se păreau milioane la momentul respectiv. Asta mi-a dat încrederea și mi-a confirmat că ceea ce fac poate fi o alternativă la calea standard pe care aș fi putut să o urmez mergând la școală, urmând o facultate și un job. Mi-a confirmat faptul că există și o altă alternativă la ceea ce fac”, a explicat tânărul.Sebastian a început să lucreze cu mai mulți clienți, pe anumite componente software ale celor de la Apple și Facebook, a căpătat experiență, dar a și atras atenția șefilor celor două companii americane.„Am fost invitat la San Francisco și m-am întâlnit cu Mark Zuckenberg, de la Facebook, am reușit să schimb câteva vorbe cu el, mi-a dat super multă încredere decât orice că sunt pe calea cea bună, că ceea ce urmez are un țel. M-am întâlnit și cu șeful Apple, Tim Cook, a fost o super experiență faptul că am reușit să interacționez la vârsta mea cu asemenea oameni, mi-au dat încredere în mine că pot să reușesc în ceea ce îmi propun. De acolo doar mi-am urmat instinctul”, a povestit Sebastian Dobrincu.În urmă cu doi, în timp ce se afla la New York, unde locuiește și în prezent, tânărul a avut o idee de milioane pe care a și pus-o în practică înființând firma Storyheap, care sincronizează rețelele de social media și care are 14 angajați.„Mă plimbam pe stradă și lângă mine era un grup de fete, toate erau pe telefoanele mobile, iar una dintre ele s-a plâns că îi era foarte greu să managerieze postările între diferitele platforme de social media, să le sincronizeze. M-am gândit că dacă pentru utilizatorul de rând este greu, atunci cum este pentru agenții sau branduri? Pur și simplu mi-am contactat un prieten care avea o agenție de marketing, am întrebat dacă sincronizarea paltformelor de social media este o problemă pentru ei, și mi-a confirmat că de când apăruse formatul story pierdeau timp sincronizând postările între Instagram și Snapchat. Mi s-a părut ciudat că nimeni nu a rezolvat asta”, și-a amintit Sebastian primii pași din povestea sa de succes.Tânărul român a făcut o serie de cercetări în urma cărora a observat că nimeni nu s-a aplecat spre rezolvarea acestei probleme, astfel că a încercat să dezvolte un proiect cu mare potențial de afaceri.„Am început să interacționez cu potențiali clienți, să înțeleg ce caută într-o astfel de soluție, mi-am creat o echipă, am luat funding, am crescut business-ul iar de atunci mergem tot în sus. A fost o idee de milioane, cu siguranță vor urma și altele”, a explicat Sebastian Dobrincu.Storyheap are ca și clienți, printre alții, casa de producție Universal Studios, care manageriază artiști americani din industria muzicală, în condițiile în care aceștia trebuie să fie prezenți activ pe social media, precum Selena Gomez, Kevin Hart, Justin Bieber. „Ideea inițială a fost să reușim să sincronizăm conținutul tuturor platformelor pentru a face lucrurile mai ușoare pentru agenții, pentru managerii de social media, pentru branduri, iar cu timpul am oferit și analize, statistici demografice, privind vârsta utilizatorilor, tipul de urmărire al conținutului artiștilor. De exemplu, Selena Gomez lansează o poșetă nouă, iar firma cu care lucrează vrea să vadă cum merge campania, ce vânzări atrage pe canalul de social media respectiv. Intră pe Storyheap, postează campania acolo și ea merge automat, nu mai trebuie să stea să sincronizeze platformele. Ne ocupăm noi de tot, de urmărit statistica, să vedem unde trebuie să se concentreze pentru a crește vânzările”, a mai spus Dobrincu.Firma a devenit profitabilă după primele trei luni și a ajuns la un milion de dolari cifră de afaceri într-o jumătate de an de activitate.„A existat mult interes într-o astfel de soluție, acesta fiind motivul pentru care am crescut atât de repede. Acum lucrez la alte proiecte pe social media, în special cu influencer-i din SUA și din România, investesc activ în domeniile social media sau plăți. E doar un început”, a menționat tânărul antreprenor.Sebastian Dobrincu s-a născut în Botoșani, dar familia s-a mutat în București când acesta avea doi ani. A absolvit liceul în Capitală, s-a înscris la o universitate din New York, dar a renunțat la studii pentru a se putea concentra sută la sută pe afacerea pe care a înființat-o.„Nu am văzut facultatea ca pe un pas următor, mi se părea un pas intermediar ca să pot să mă adaptez în SUA, să văd dacă viața de acolo este pentru mine, dacă este un mediu în care pot să mă dezvolt mai bine decât în România. După ce mi-am confirmat acest lucruri, nu țineam neapărat să urmez un parcurs educațional mai clasic. Avem foarte mult potențial în România însă consider că trebuie să îți și exploatezi singur potențialul, nu poate un profesor să tragă din tine ceea ce nu a reușit el la rândul lui. În industria tech trebuie să fi autodidact, este esențial. Consider că dacă într-adevăr ești motivat și ești conștient de abilitățile tale, la un moment dat singur te automotivezi și reușești să excelezi pe orice plan îți dorești, nu neapărat trebuie să vină un profesor să te tragă”, a mai spus Sebastian Dobrincu.Acesta a precizat că nu crede neapărat în talent, ci mai mult în abilități cultivate, programarea și antreprenoriatul fiind abilități căpătate în timp, iar el a început pas cu pas.Întrebat unde se vede peste zece ani, tânărul a răspuns că și atunci va face ce face în prezent și anume ceea ce îi place, deoarece acesta a fost scopul lui de la început, nu să facă bani sau să ajungă în SUA.„Am avut mereu ocazia și norocul să fac ceea ce îmi place și asta voi face și în viitor”, a conchis Sebastian Dobrincu.De la Techsylvania, tânărul va pleca la o conferință de IT în Japonia după care se va concentra pe deschiderea unei filiale a firmei sale la Los Angeles, unde se va și muta în luna august, deoarece acolo locuiesc majoritatea clienților Storyheap.