Revista Variety, considerată o „Biblie” a showbizului hollywoodian, scoasă la vânzare



Revista Variety, una dintre cele mai vechi și mai respectate surse de informații din industria de divertisment americană, a fost scoasă la vânzare, au anunțat, vineri, reprezentanții companiei care deține această publicație, Reed Business Information.
Reed Elsevier, divizia de business a companiei Reed Business Information (RBI), a luat decizia de a vinde revista Variety în concordanță cu strategia sa din ultimii trei ani, care vizează despărțirea grupului RBI de publicațiile americane tipărite.
„Odată cu atenția tot mai mare pe care RBI o acordă serviciilor online și cu vinderea celorlalte reviste tipărite americane pe care le-am avut, tuturor ni se pare acum o decizie logică să vindem și această afacere”, a declarat Mark Kelsey, directorul executiv al companiei Red Business Information.
„Variety dispune de o echipă incredibil de talentată, care a reușit să inoveze și să dezvolte această franciză în industria știrilor și analizelor din showbiz. Nu am niciun dubiu că afacerea va continua să prospere și sub conducerea noului patron”, a adăugat Mark Kelsey.
Variety a fost înființată la New York, în 1905, sub forma unei reviste săptămânale care oferea informații din industria de divertisment și din comerț, dar a devenit o publicație zilnică, cu sediul la Los Angeles, începând abia din 1933. Revista are și un site propriu și oferă cititorilor informații și analize din domeniul producțiilor cinematografice și de televiziune, date de box office și alte informații despre contractele de afaceri semnate în industria de divertisment din Statele Unite.
Variety s-a confruntat însă în ultimii ani cu concurența tot mai puternică din partea „rivalilor” de la The Hollywood Reporter, Deadline Hollywood și The Wrap, ca și din partea site-urilor care postează gratuit știri și informații din showbizul american.
La sfârșitul anului 2009, Variety a luat decizia ca întregul ei conținut online să poată fi consultat doar prin plata unei taxe, însă numărul de accesări a paginilor sale a scăzut cu 40%, potrivit companiei de măsurare a audienței Nielsen.
Publicitatea reprezintă o sursă majoră de venituri pentru această revistă zilnică, în special pe durata sezonului premiilor de la Hollywood, atunci când studiourile de producție cinematografică plătesc sume considerabile pentru anunțurile publicitare în care își promovează actorii și filmele, în speranța nominalizării acestora la premiile Oscar.
Publicația este renumită și pentru „jargonul” ei intern, care include termeni precum „skeins” (gheme de fire) – folosit pentru serialele TV – și „toppers” (vârfuri) – folosit în cazul liderilor marilor corporații cinematografice.