Revista germană Brigitte folosește femei obișnuite pentru paginile sale de modă



Revista germană Brigitte folosește femei obișnuite pentru paginile sale de modă, după ce a renunțat la utilizarea modelelor profesioniste, ca urmare a plângerilor venite din partea cititoarelor sale, informează The Independent, în ediția online.
După ce a renunțat la modelele profesioniste, Brigitte a organizat un concurs pentru a selecta femei obișnuite care să prezinte moda în pictorialele sale.
Andreas Lebert, editorul revistei, care se distribuie în 700.000 de exemplare pe ediție, a anunțat renunțarea la modelele profesioniste în octombrie 2009. Decizia a fost luată după ce sute de cititoare au scris redacției pentru a se plânge că nu există nici o legătură între ele și modelele prezente în paginile revistei și pentru a spune că nu mai vor să vadă „oase”.
Lebert a mai spus că modelele pe care Brigitte le-a utilizat ani de zile pentru pictorialele din paginile sale de modă erau atât de slabe încât editorii trebuiau „să le îngrașe” folosind programul de prelucrare de imagine Photoshop. Revista Brigitte a anunțat, după introducerea interdicției privind utilizarea modelelor, că pe viitor va apela la „femei normale” care să fie modele pentru paginile sale de modă.
„Nu este vorba să se transforme cineva, deodată, în model. Ele vor renunța pentru un moment la viețile lor obișnuite și vor prezenta moda pentru noi, fiecare în conformitate cu personalitatea sa”, a spus Lebert.
Ediția din ianuarie a revistei, care a fost pusă în vânzare în Germania în week-end, este prima realizată fără aportul modelelor profesioniste, deși acestea continuă să apară în reclamele publicației. Femeile care apar în paginile de modă ale numărului din ianuarie al Brigitte sunt diferite: o profesoară, o recepționistă de 32 de ani, o proprietară de restaurant de 28 de ani, o artistă de 45 de ani și o studentă de 21 de ani.
Fiecare dintre femeile prezente în paginile de modă s-a bucurat de atenția stiliștilor și fotografilor profesioniști, doar detalii minore arătând că femeile respective nu sunt profesioniste din lumea modei.
Brigitte a lansat campania „femeile normale ca modele” anul trecut și susține că în jur de 20.000 de cititoare ale revistei și-au manifestat dorința de a poza pentru publicație. Revista a mai menționat că femeile normale sunt plătite la fel ca și cele profesioniste pentru ședințele foto la care iau parte.
Campania revistei germane a suscitat deja controverse. Astfel, Karl Lagerfeld, guru german al modei, a afirmat că persoanele care critică modelele slabe sunt „mumii grase mâncătoare de chipsuri” și susține că majoritatea obiecțiilor acestor persoane au ca fundament gelozia.