Sectorul românesc de retail se confruntă cu mari probleme de recrutare a angajaților, în special în zona Capitalei, având în vedere nivelul scăzut al șomajului și fluctuația forței de muncă, a declarat ieri directorul de marketing al Carrefour România, Andreea Mihai.
„Anul trecut, șomajul a fost de 6,3% la nivelul României. La nivelul Bucureștiului acest indicator s-a situat la 2%, ceea ce înseamnă că doar cei care nu vor nu muncesc. E o problemă foarte mare de găsit oameni pentru retail”, a spus Andreea Mihai, într-o conferință despre piața de retail, organizată de Finmedia.
Potrivit reprezentantului Carrefour, România este singura țară din Europa de Est cu un nivel al șomajului atât de scăzut.
Totodată, retailerul francez se confruntă în București cu un grad ridicat al fluctuației angajaților.
„Dacă în unele zone ale țării reușim să recrutăm angajați, în schimb în București este foarte greu să îi păstrăm și pe cei existenți”, a mai spus Mihai.
Carrefour România, parte a grupului francez cu același nume, are în prezent circa 7.800 de angajați, ultimul hipermarket al rețelei fiind inaugurat săptămâna trecută în cartierul Vitan din Capitală.
Comerțul modern a avut anul trecut o pondere de 39% în totalul vânzărilor de retail din România, potrivit directorului de marketing al lanțului de magazine, care citează datele firmei de cercetare de piață GfK.
Conform estimărilor GfK, vânzările în comerțul modern vor ajunge la 50% din totalul pieței în 2010.
Cele mai populare formate sunt hipermarketurile și supermarketurile, care dețin fiecare 15% din totalul vânzărilor, urmate de magazinele de discount și unitățile cash&carry, cu o pondere de 5%, respectiv 4% din piața de retail.
Potrivit ultimelor raportări, din iunie 2008, în România sunt 74 de hipermarketuri, 88 de supermarketuri, 152 magazine de discount și 40 de unități cash & carry.
Totuși, comerțul modern românesc are o pondere mult mai mică decât în țările din Europa de Vest, unde ajunge la 99,6% în cazul Franței și la 94,3% în Spania, din totalul vânzărilor.
Totodată, și în țările din Europa Centrală comerțul modern este mai dezvoltat, ponderea formatelor noi de magazine fiind de 47,5% în Ungaria și 42% în Polonia.