Retailerii investesc mult în extinderea rețelelor în România



Companiile de retail ar putea deschide anul viitor 150-170 de magazine pe piața românească, față de cele peste 115 de unități comerciale finalizate în 2007, valoarea totală a investițiilor situându-se între 750 milioane euro și 900 de milioane de euro.
Anul viitor vor fi deschise circa 30-35 de hipermarketuri, între 40 și 45 de supermarketuri, 75-90 de magazine de discount, precum și două unități cash&carry.
Carrefour, cel mai important lanț de hipermarketuri în funcție de vânzări, a anunțat pentru 2008 șase noi magazine, la Oradea, Arad, Pitești, Suceava, Iași și la București, cu investiții de 20 de milioane de euro fiecare.
Real Hypermarket, parte a grupului german Metro intenționează să deschidă anul viitor încă șapte unități comerciale, pentru a ajunge la un total de 21 de hipermarketuri. Investiția medie într-un hipermarket Real este de aproximativ 18-23 de milioane de euro, astfel încât compania ar putea aloca în 2008 pentru extindere între 125 și 160 de milioane de euro.
Un alt lanț important de hipermarketuri, Auchan, va inaugura anul viitor cel puțin trei magazine, la Suceava, Constanța și Timișoara, investiția într-o unitate fiind de 40 de milioane de euro.
Operatorul de hipermarketuri cu profil de discount Kaufland, parte a grupului german Lidl&Schwarz, urmează, în 2008, să deschidă 10-15 noi unități. Investiția medie într-un centru comercial Kaufland este de 7-8 milioane de euro.
În afară de planurile de investiții ale companiilor deja prezente în România, piața de retail ar putea înregistra anul viitor și noi intrări. Astfel, grupul german Lidl&Schwarz a decis să reia planurile de dezvoltare a rețelei de discount Lidl în România și are în vedere investiții de circa 150 de milioane de euro până în 2011, în peste 100 de magazine.
Compania Billa, controlată de Rewe, intenționează să deschidă cel puțin zece magazine, inclusiv în spații comerciale de mici dimensiuni. Billa deține în prezent 28 de supermarketuri.
Spre deosebire de celelalte segmente de magazine, cel de cash&carry pare să se fi stabilizat, nefiind anunțate multe proiecte noi.