Restricții de circulație pe bulevardul principal, în intersecția Areni, unde se va lucra la patru metri adâncime



Restricții de circulație pe bulevardul principal, în intersecția Areni, unde se va lucra la patru metri adâncime
Restricții de circulație pe bulevardul principal, în intersecția Areni, unde se va lucra la patru metri adâncime

Începând de vineri seara, de la ora 21.00, traficul rutier pe principala arteră de circulație a Sucevei va fi restricționat parțial, în zona intersecției Areni, ca urmare a unei intervenții programate la rețelele de utilități din zonă.

Mai exact, în scopul refacerii unor conducte de canalizare surpate, este necesară intervenția cu săpătură, pe o suprafață care nu a putut fi determinată, din cauza complexității lucrării, deși s-au făcut inclusiv inspecții video în subteran, cu echipamente speciale.

Firma de construcții care efectuează lucrarea complexă va avea de săpat până la patru metri adâncime, deoarece tuburile de canalizare surpate se află sub alte cinci canalizări care vin de pe strada Universității.

”Lucrarea este necesară pentru reabilitarea completă a tronsonului, la care se lucrează de ceva vreme deja, printr-o procedură specială, prin care au fost refăcuți 300 de metri din 500 afectați de coroziune, în timp, dar și de tasările neuniforme ale terenului. Se va lucra toată noaptea și în weekend, când valorile de trafic sunt mai reduse. Duminică sperăm să închidem lucrarea, iar de luni să ne apucăm de refacerea terenului”, a precizat Sergiu Horobeț, director de exploatare în cadrul ACET Suceava.

Canalizarea cu probleme pentru care se fac săpăturile are o vechime de aproximativ 60 de ani coboară de la Spitalul Suceava, trece prin parcarea Primăriei Suceava și se duce pe strada din spatele acesteia.

Starea proastă a canalizării cu diametru de 300 mm a făcut ca apele să se infiltreze și să spele stratul suport al carosabilului, în mai multe locuri, cauzând probleme și anul trecut.

Ținându-se cont de adâncimea la care trebuia intervenit și cât ar fi afectat traficul rutier săpăturile care ar fi afectat mai multe benzi de circulație, ACET a mers pe altă soluție, contractând o firmă specializată pe lucrări de reabilitare, direct în subteran, prin gurile de vizitare. Înainte de asta, fiecare centimetru a fost verificat și filmat cu instrumente video performante.

Cu ocazia asta au fost găsite și cele patru cămine ACET care ”au dispărut” sub asfalt, trei dintre acestea fiind reabilitate și aduse la cotă, chiar și de la un metru adâncime, în vreme ce al patrulea, care se găsește chiar la trecerea de pietoni din fața Primăriei, va fi refăcut ulterior.


Restricții de circulație pe bulevardul principal, în intersecția Areni, unde se va lucra la patru metri adâncime
Restricții de circulație pe bulevardul principal, în intersecția Areni, unde se va lucra la patru metri adâncime
Restricții de circulație pe bulevardul principal, în intersecția Areni, unde se va lucra la patru metri adâncime
Restricții de circulație pe bulevardul principal, în intersecția Areni, unde se va lucra la patru metri adâncime


Recomandări

Deșeurile de beton și asfalt, cauza distrugerii conductei de canalizare de pe artera principală, spune ACET, care reface „filmul” evenimentelor

Deșeurile de beton și asfalt care blocau canalul colector de sub principala artera de circulație a Sucevei
Deșeurile de beton și asfalt care blocau canalul colector de sub principala artera de circulație a Sucevei

Deșeurile de beton și asfalt, cauza distrugerii conductei de canalizare de pe artera principală, spune ACET, care reface „filmul” evenimentelor

Deșeurile de beton și asfalt care blocau canalul colector de sub principala artera de circulație a Sucevei
Deșeurile de beton și asfalt care blocau canalul colector de sub principala artera de circulație a Sucevei