Lucrările de reparații și modernizări ale străzilor în municipiul Suceava determină aplicarea de restricții de circulație temporare, care pot duce pe alocuri la aglomerație sau blocaje rutiere. Zonele estimate de primarul de Suceava, Ion Lungu, drept ”cele mai fierbinți” sunt cele de la noul sens giratoriu de la Catedrală și podul de peste râul Suceava din cartierul Ițcani.
Ieri, la orele prânzului, circulația se desfășura aproape normal. Timpul de așteptare la semafoarele de la capetele podului, de două minute, pare să fie deocamdată optim pentru evitarea aglomerației.
Podul este deschis traficului doar pe o bandă de mers, pe cealaltă lucrându-se deja la spargerea carosabilului. O echipă de muncitori lucrează și sub pod, pentru consolidare. Constructorii au estimat că vor finaliza modernizarea până la data de 1 august a.c.
Lucrări de reparații și asfaltări se vor mai face în această săptămână pe străzile Gheorghe Doja, Grigore Ureche, Ilie Ilașcu, Vișinilor, Stejarului, Narciselor, Lazăr Vicol, Aleea Lalelelor, Aleea Jupiter, Tudor Stefanelli, 22 Decembrie (spre Adâncata), Leca Morariu și Mitropolie, pe aceasta din urmă amenajându-se o alveolă pentru o stație de maxi-taxi.
Pe stratul de binder se poate circula după două ore de când a fost turnat
De asemenea, se lucrează mai departe pe străzile Mărășești și Mihai Eminescu la amenajarea parcărilor cu dale înierbate. ”Sperăm ca în două săptămâni să încheiem lucrările în zona centrală”, a spus Lungu.
Prognoza primarului este optimistă, însă temperaturile ridicate îngreunează asfaltarea. Ieri, pe strada Gheorghe Doja, pe tronsonul de la intersecția cu strada Jean Bart până la Restaurantul Brândușa, muncitorii au fost nevoiți să-și ia mai multe pauze, din cauza căldurii. Maistrul Constantin Gaidur ne-a declarat că lucrul la temperaturi ridicate provoacă amețeli oamenilor săi, deci pauzele sunt obligatorii. Întreruperea lucrului și neîngrădirea circulației pe banda pe care s-a turnat stratul de binder au provocat nemulțumirea unor locatari din zonă și a unor șoferi, care ne-au sesizat situația. Maistrul Gaidur a explicat însă că, după două ore de la turnarea stratului de binder, nu mai există nici un fel de restricții de circulație și, chiar dacă din cauza căldurii excesive materialul se întărește mai greu, nu ar fi probleme de calitate. ”La stratul de uzură este altceva, atunci se închide circulația. Acum nu sunt motive de restricții, nu este cazul să blocăm traficul”, a mai spus Constantin Gaidur.