Intrată în vigoare încă de joi, 15 decembrie, Legea 280/2011, privind reorganizarea Poliției de Frontieră Române reprezintă o enigmă totală chiar și pentru cei care ar trebui să implementeze aceste măsuri. Pentru a afla modul în care va fi afectată activitatea Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră (IJPF) Suceava am cerut în cursul zilei de joi un punct de vedere de la nivel central. Răspunsul oferit de Biroul de Presă al Inspectoratului General al Poliției de Frontieră (IGPF) a venit abia ieri, la o zi după intrarea în vigoare a legii de reorganizare, fără să ofere informații prea multe. Singurul lucru cert este că IJPF Suceava nu mai există, iar coordonarea activității polițiștilor de frontieră care acționează la granița cu Ucraina, inclusiv din județul nostru, se va face de la Sighetu Marmației. Nou înființatul Inspectorat Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu Marmației va fi condus de comisarul-șef Liviu Bute.
Și cam acestea sunt toate datele despre desființarea și reorganizarea IJPF Suceava, deși în adresa trimisă Biroului de Presă al IGPF am cerut date concrete despre modul cum vor arăta viitoarele structuri, dar și cine se va afla la conducerea acestora.
Practic, tot ce am înțeles din comunicatul reprezentanților IGPF este că nici ei nu știu ce se petrece în teritoriu.
Totala dezorganizare, acoperită cu cuvinte frumoase
Firește, pentru a acoperi această dezorganizare vădită, am fost înștiințați de efectele benefice ale viitoarelor structuri ale Poliției de Frontieră.
„Reorganizarea Poliției de Frontieră are ca scop principal întărirea structurilor operative de execuție, în urma aplicării acesteia fiind reduse 25 de funcții de conducere. Totodată, au fost ajustate structurile suport,fiind realizată o reducere a personalului care încadra astfel de structuri cu aproximativ 12%”, se arată în comunicatul celor de la IGPF. Elocvent atât pentru angajații IJPF Suceava, cât și pentru opinia publică, nu?
În același răspuns oferit de IGPF mai sunt enumerate și atribuțiile pe care le vor avea viitoarele structuri teritoriale și locale, atribuții care sunt aceleași pe care le aveau structurile care au funcționat până joi.
Cât despre persoanele care vor ocupa funcțiile de conducere, acestea trebuie „evaluate”. Se poate spune, așadar, că reorganizarea i-a luat prin surprindere pe mai marii Poliției de Frontieră.
„În perioada următoare, fiecare structură teritorială va face o analiză a posturilor existente, urmând să facă demersurile, în condițiile legii și ale dispozițiilor interne, de ocupare a acestora cu personalul avut la dispoziție, printr-o evaluare profesională, în funcție de specificul fiecărui post, precum și opțiunea și specializarea fiecărui lucrător”, este concluzia reprezentanților IGPF.