Renault va lansa un program de vânzare a modelelor Dacia prin Internet



Renault va experimenta în Europa un program de vânzare a modelelor Dacia prin Internet, pentru a pregăti lansarea anul viitor a unui program mai larg, care să protejeze poziția de lider a grupului francez pe piața automobilelor low-cost față de concurenți precum Peugeot.
„Vânzările prin Internet vor deveni rapid o realitate. Mulți dintre clienții noștri știu deja ce vor înainte de a păși în showroom-uri, astfel încât înființarea unui canal de vânzări online este justificată”, a declarat într-un interviu Gerard Detourbet, șeful programului Entry pentru produse low-cost al Renault, transmite Bloomberg.
Peugeot, cel mai mare producător auto francez, analizează crearea unui sistem de vânzare numai prin Internet destinat vehiculelor care vor fi construite în colaborare cu China Changan Automobile Group, a declarat în această săptămână directorul de vânzări al grupului, Jean-Marc Gales, la Salonul Auto de la Geneva.
Combinată cu mașinile ieftine lansate de companii asiatice, inițiativa Peugeot concurează Dacia Sandero și alte modele ieftine care contribuie la creșterea vânzărilor Renault.
„Am pornit de la ideea că Dacia va fi lăsată în pace maxim patru, cinci ani, înainte de intensificarea concurenței. Am știut că nu vom fi singuri pe piață la nesfârșit”, a spus Detourbet.
Brandul Dacia s-a dovedit un succes neașteptat în Europa de Vest, unde a compensat vânzările mai slabe ale modelelor Renault mai scumpe.
Livrările mondiale ale Renault de modele fără pretenții au urcat cu 28% în 2010, de trei ori mai mult față de avansul înregistrat în cazul modelelor mai scumpe, și au reprezentat peste un sfert din volumul total, comparativ cu 15% în 2007.
„Renault a avut întotdeauna o reținere în privința vânzării Dacia în Europa, întrucât a știut că va dăuna brandului principal și, într-o anumită măsură, așa a fost”, a declarat Philippe Houchois, analist la UBS în Londra.
Succesul mărcii a scos în evidență cererea pentru mașini ieftine în țări precum Franța, a spus Houchois, adăugând că este justificat ca și Peugeot să profite.
Gales, de la Peugeot, a arătat că grupul poate vinde mai profitabil mașini ieftine decât Renault, Hyundai Motor, Skoda (divizie a Volkswagen) și oricare alte companii.
„Toți vând mașini la prețuri mai mici prin același sistem costisitor de distribuție, care nu s-a schimbat în 90 de ani. Vorbim despre o abordare radical schimbată a distribuției”, a afirmat Gales într-un interviu la Geneva.
Spre deosebire de Renault, care va continua vânzarea modelelor low-cost în showroom-uri și va experimenta retailul online, noul brand al Peugeot va fi comercializat exclusiv prin Internet.
Peugeot ar putea negocia parteneriate pentru test-drivere prin firme de închiriere, serviciu care ar putea fi folosit eventual și de dealerii Peugeot și Citroen în vederea reducerii costurilor legate de mașinile din showroom-uri, care ajung să fie vândute ca second-hand.
Vânzarea mașinilor ieftine în afara magazinelor de prezentare Peugeot și Citroen ar trebui să limiteze afectarea celor două branduri. Experiența Renault arată că există riscuri, care pot fi reduse prin separarea distribuției și printr-un brand separat”, a declarat Max Warburton, analist la Sanford C. Bernstein în Londra.
Modelele Dacia sunt vândute sub sigla Renault pe unele piețe, iar vizitatorii unora din showroom-urile europene pot vedea Renault Clio expus alături de modelul de dimensiuni similare Dacia Sandero, care este, în Franța, cu 5.500 de euro mai ieftin.
Renault nu vede „absolut niciun semn” că Dacia afectează brandul principal, dar separă dealerii, acolo unde vânzările sunt suficient de puternice, pentru a evita confuziile, a arătat Detourbet.