Renault Twingo RS, un mini ieșit din comun



Renault Twingo RS 2009
Renault Twingo RS 2009

Din noiembrie, francezii vor lansa noul Twingo RS, prima sportivă de oraș ce promite să se țină scai de performanțe, indiferent că asta ar putea să-l ardă la buzunare pe proprietar.
Dezvoltat de eminențele cenușii de la Renault Sport Technologies, piciul de 3,6 metri lungime păstrează calitățile unei citadine de clasă A, dar iese în evidență prin caracterul său vulcanic dat de motorul de 1.6 litri aspirat natural. Unitatea pe benzină generează 133 de cai putere la 6750 rpm și este cuplată la o transmisie manuală în 5 trepte.
Caroseria versiunii RS a fost modelată de așa manieră pentru a-l ajuta pe Twingo RS să aibă parte de o manevrabilitate și un echilibru perfect, respectiv un comportament pretabil unei sportive de top.
Elementele flexibile ale suspensiei și garda la sol coborâtă cu 10 mm ajută din plin la stabilitatea mașinii. Twingo RS este singurul model sportiv din clasa sa care oferă posibilitatea de a opta pentru două tipuri de suspensii: Sport și Cup. La capitolul siguranță regăsim în echiparea standard sistemul de control al stabilității și cel al asistenței la frânarea de urgență, primul putând fi dezactivat.
De asemenea, frânele vin dotate pe toate cele patru roți cu discuri generoase ce asigură o frânare promptă și eficientă. Nu numai ca performanțe, dar și ca prezență scenică, Twingo RS are o ținută de invidiat. Exteriorul arată demențial. Liniile aerodinamice ale exteriorului, sunt acompaniate de jantele fumurii de 17 inch, difuzorul spate, pragurile evazate și spoiler integrat discret în capotă lasă impresia unui mic bolid care va scuipa foc.
Twingo RS va înfrunta concurenți ca Citroen C2 VTS și Mini Cooper S, modele dotate cu motoare de 122 respectiv 120 de cai putere.


Renault Twingo RS 2009
Renault Twingo RS 2009
Renault Twingo RS 2009
Renault Twingo RS 2009
Renault Twingo RS 2009
Renault Twingo RS 2009
Renault Twingo RS 2009
Renault Twingo RS 2009